A 21. század rapháborúja: szócsaták a reflektorfényben

Az elmúlt időszakban a könnyűzenei világ figyelme két rapsztár, Drake és Kendrick Lamar rivalizálására szegeződött. A kilencvenes évek véres konfliktusai után a mai rapháború már nem fizikai erőszakról, hanem személyeskedő, bulvárszerű üzengetésekről szól. A konfliktus azonban elérte azt a pontot, ahol már lövöldözés is történt, bár a célpont nem maguk a művészek voltak.

Aubrey Drake Graham, ismertebb nevén Drake, és Kendrick Lamar Duckworth, vagyis Kendrick Lamar közötti szócsatározás az elmúlt hónapokban milliárdos nagyságrendű online lejátszást generált, és a kölcsönös beszólogatások ellenére a konfliktus nem tűnik véres leszámolásnak. Május 7-én hajnalban Drake torontói villájánál történt lövöldözés során egy biztonsági őr sérült meg súlyosan, de a rapper és csapata együttműködik a hatóságokkal a nyomozásban.

A Drake és Kendrick Lamar közötti ellentét már évek óta húzódik, kezdetben közös munkákkal és turnézással támogatták egymást, de a viszony 2013-ban hűvössé vált. Kendrick Lamar a Control című számban kihívta a többi rappert, köztük Drake-et is, aki ezt nem vette jó néven.

A konfliktus legutóbbi fellobbanását J. Cole indította el, aki Drake For All the Dogs című albumán való közreműködésével és egyes vélekedések szerint a rapvilág szentháromságának tagjaként való említésével kiváltotta Kendrick Lamar haragját. Kendrick Lamar válasza a Like That című számban érkezett, amelyben tagadta a szentháromság létezését.

A szócsatározás során mindkét fél személyeskedő, bulvárszerű támadásokat intézett a másik felé. Drake a Push Ups című számban Kendrick Lamar családi életét vette célba, míg Kendrick Lamar a meet the grahams-ben Drake személyes életét és családi hátterét támadta. A konfliktus során mindkét fél használt olyan borítóképeket és szövegeket, amelyek a másikat próbálták lejáratni.

A szakértők és a lejátszási adatok szerint Kendrick Lamar nyerte meg a szócsatát, de Drake is tovább folytatta a rekorddöntögetést. A rajongók között azonban nincs egyértelmű vélemény a győztes kilétéről. A modern rapháború a magánéleti titkok és a bulvársajtóra jellemző szennyes kiteregetéséről szól, de legalább nem fajult át erőszakos cselekedetekké.