Vitézy Dávid zöldítési programot hirdetett
Vitézy Dávid, az LMP főpolgármester-jelöltje kiemelte, hogy Budapest zöldfelületeinek bővítésére van szükség a minőségi városi élet érdekében, és ötpontos programot javasolt a helyzet javítására.
Szombati sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid arra hívta fel a figyelmet, hogy a minőségi városi élethez szükséges zöldfelület mennyisége jelenleg nem éri el az Európai Bizottság és az Egészségügyi Világszervezet által ajánlott 9 négyzetmétert fejenként, Budapesten ez a szám csupán 6 négyzetméter. A főpolgármester-jelölt szerint a hiányzó mennyiség összességében öt Városligetnyi területet tesz ki.
Vitézy programjában vállalta, hogy a következő évtizedben eléri az ajánlott zöldfelületi normát a fővárosban, és ezt fokozatosan, a parkok területének növelésével kívánja megvalósítani.
A Népligetet példaként hozva fel, Vitézy Dávid beszélt annak lehetőségeiről, hogy a parkot kevés pénzből sokkal vonzóbbá és élhetőbbé tegyék. A Népliget jelenlegi közbiztonsági problémáit és a fölösleges aszfaltfelületeket is megemlítette, amelyeket zöldíteni kellene, és új futókört, valamint városi fitnesz-parkokat javasolt létrehozni.
A népligeti planetárium újranyitását is fontosnak tartja, mivel az intézmény jelentős szerepet játszhat a szabadidős kínálat és a tudományos ismeretterjesztés terén.
Az LMP főpolgármester-jelöltje öt pontban sorolta fel a zöldítési programjának fő elemeit:
- A Városligetben lévő feleslegesen körbe kordonozott területek visszazöldítését és az M3-as autópálya Kós Károly sétányra ömlő átmenő forgalmának megszüntetését említette.
- A Városmajor esetében a terület bővítésének lehetőségét hangsúlyozta, ellentétben Lázár János "soha" álláspontjával.
- A csepeli közparkot kiemelte, mint egy elhagyott területet, ahol egy új parkot és vidámparkot tervez, amennyiben üzemeltetőt talál.
- Rákosrendezőn egy új városi jelentőségű közpark létrehozását szorgalmazza, ellentétben a kormány terveivel, amelyek arab befektetőknek adnák át a területet.
- Végül a lineáris parkok létesítésének lehetőségét említette, amelyeket megszüntetett vasútvonalak helyén hoznának létre, például a Józsefvárosi pályaudvar és a Nyugati pályaudvar területén.
Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy a felsorolt intézkedésekkel Budapest felzárkózhatna az európai uniós ajánlásokhoz.