Pokorny Lia estjén felrobbant a nézőtér

Kevés olyan magyar színésznő van, aki egymaga teltházat vonz, több száz embert két órán keresztül elvarázsol, az előadását pedig percekig tartó, álló ováció követi. De az is lehet, hogy csak egy ilyen színésznőnk van, Pokorny Lia. A MomKultban bemutatott legújabb önálló estjének címe: A majdnem tökéletes boldogság receptje.

Egy cipő, egy csúcsdísz és egy tál macaron. Ezt a három tárgyat tette ki Pokorny Lia már az előtérben a nézők elé, a feje fölé pedig egy szövegbuborékot tartott, amire ezt írta: "Mi jut róla eszedbe?" Aki a színésznő kedves invitálására közelebb merészkedett az asztalhoz, az még tollat is ragadhatott, hogy a papírból kivágott – szívekből, figurákból, cipőkből álló – láncdíszekre ráírja, mi jut eszébe a kipakolt tárgyakról.

Pokorny Lia olyan bájos, olyan kedves és vicces, annyira visz magával, hogy csak egy idő után vesszük észre, hogy azt a szívszorító érzést is „ő idézi elő” azzal, ahogy ezeket a Bársony Kriszta életét kísérő történeteket elmeséli.

Érzelmi hullámvasút

Az előadás improvizációval és interaktivitással fűszerezett, porcukor illatú estet ígér, ahol felülünk az érzelmi hullámvasútra, és fejest ugrunk egy különös kalandokkal teli utazásba. Az interaktivitás már az előtérben elkezdődik, aztán az előadás első perceiben folytatódik, és Pokorny Lia mindezt úgy csinálja, hogy a közönség egykettőre közösséggé válik, egymásra mosolygó, beszélgető emberekkel.

Aztán szétnyílik a függöny, és ott áll egyetlen díszletelemként egy karácsonyfa. Mert a karácsonynak mindig és minden körülmények között tökéletesen kell sikerülnie. A karácsony sok mindent megmutat, tükröt tart elénk, és bármennyire fájdalmas, érdemes belenézni, mert válaszokat találhatunk a hullámokban előtörő érzéseink mélyén.

Karácsony egyedül

Bársony Kriszta az életét meséli el egészen kislány korától, az elképzelt családi idilltől a különböző nagy őkön át, akik végül nem azok. Egy lány egész életében meghatározó szerepet tölt be az apa, és az általa adott érzelmi mintázat. Bársony Kriszta megy előre, és mire rájön az élete alapvető mozgatórugóira, már boldogan díszíti az általunk, nézők által telerajzolt papírdíszekkel a karácsonyfát, mert tudja: hiába van épp egyedül, nem magányos.

Járunk?

Pokorny Lia úgy visz minket végig Bársony Kriszta történetén, hogy közben hangosan kacagunk. Tökéletes instrukciókat ad, hogyan legyen a színpadra hívott néző mindenre igent mondó feleség, tenyérbemászó stílusú kamasz, vagy csak elsuhanó táj az elváló anya autója mellett. A zenék is nagy szerepet kapnak, hiszen mindennél pontosabban tudnak illusztrálni egy-egy korszakot vagy helyzetet.

Szex és New York

A nagy nevetések közepette időnként elhallgatunk, és terápiás hatású csend van a nézőtéren. Amikor Bársony Kriszta terápiába megy, mi is ott ülünk vele a körben, és Pokorny Lia fogja a kezünket, üzenve, hogy így vagy jól, ahogy vagy.

Az előadást Botos Éva rendezte, és tényleg elég a produkcióhoz néhány szék meg az ominózus karácsonyfa – Pokorny Lia bejátssza a teret. Hol Bridget Jones-t, hol a Szex és New York világát idézi meg, és még Psota Irén hangján is megszólal. Az előadás végére kisimul a lelkünk, és megkapjuk a majdnem tökéletes boldogság receptjét.