A Primark megérkezése Magyarországra

Húsz évvel az Európai Unióhoz való csatlakozás és a Zara magyarországi megjelenése után a Primark is megérkezik hazánkba. A szlovák fővárosban tett látogatásunk során betekintést nyertünk abba, milyen élmény várható a budapesti nyitáskor.

Az elmúlt évtizedekben Magyarország részese lett az európai tucatdivatnak, ahol a gyorsan változó trendek és a gyorsan elhasználódó ruhadarabok dominálnak. A Zara már nem csupán egy márka, hanem az egész divatirányzat szimbólumává vált. A minőség azonban nem sokat változott, a vásárlók pedig egyre inkább észreveszik a gyorsan eldobott, alig használt ruhadarabok problémáját.

A Primark üzleti modellje szinte mindenben eltér a fast fashion többi szereplőjétől, az olcsó árakon van a hangsúly. A márkánál nem a divat az elsődleges, hanem az egyszerűség és a hosszú távon használható alapdarabok. A Primark üzletek egyszerű, de kifinomult belső tere versenyre kelhet a magasabb kategóriás üzletekkel.

A pozsonyi Primarkban a termékek árai őszintén vannak feltüntetve, nincs szükség a "majdnem ár" trükközésre. A kínálatban a már megszokott fast fashion anyagokat találjuk, de a kollekciókban nem törekszenek az eredetiségre. A márka alapdarabjai éveken át ugyanazok maradnak, csak a színek változnak.

A Primarkban a változatosság hiánya is előnyt jelenthet, hiszen a semleges darabok miatt kevésbé valószínű, hogy az utcán szembejön velünk egy azonos ruhadarab. A Primark titka talán éppen ez a semlegesség lehet. A budapesti nyitás előtt két héttel még csak sejteni lehet, milyen tömegeket vonz majd a bolt, de a hype már most érezhető.

A pozsonyi látogatás során a legmagasabb árat egy bőröndön találtuk, de a ruhák árai rendkívül kedvezőek. A Primark üzletek kialakítása tágas, és a márka alapdarabjai dominálnak a kínálatban. A vásárlók számára a Primark egy olyan hely lehet, ahol a pénztárcabarát árak mellett a hosszú távon használható alapdarabokat találhatják meg.