Reklámpokol foci-Eb előtt

Szoboszlai Dominik és Rossi Marco után újabb hírességek vállaltak szerepet reklámfilmekben, amelyek a foci-Eb lázára építenek. Az olasz–magyar szövetségi kapitány, Rossi a Mol reklámjában tűnik fel, ahol nem kell megszólalnia, csak arcjátékával kell kommunikálnia.

A magyar válogatott szereplése kapcsán több híresség is fogadalmat tett egy új reklámfilm keretében. Marics „Valmar” Peti énekes például Rossi mester arcát tetováltatja magára, ha a magyar csapat legyőzi Svájcot. Epres Panni modell a németek elleni győzelem esetén vendégeli meg a válogatottat, míg Lukács Tankcsapda László a skótok elleni siker után annyi kilométert fut le, amennyi éve zenél.

A reklám egyik érdekessége, hogy Rossi Márkónak nem kell szöveget mondania, csupán a mimikájával kell érzéseket kifejeznie, amit jól is csinál. A Mol által készített film célja, hogy a nézőket is hasonló fogadalmak tételére ösztönözze, ami a reklám szerint az újévi fogadkozások népszerűtlenségét figyelembe véve merész vállalkozásnak tűnik.

A reklámfilmek veszélyeire jó példa Szoboszlai Dominik Telekom-reklámja, ahol a futballista kényelmetlenül érezte magát, amikor egy öltözői beszédet kellett elmondania. A reklám kritikái szerint Szoboszlai nem színész, és a hangsúlyozása is inkább egy gyermekcsapatnak való volt. Azonban a csapatkapitány nem riad vissza a kihívásoktól, hiszen a 2024-es labdarúgó Európa-bajnokság kapcsán ő is nagy vállalást tett. Ha a magyar válogatott továbbjut a csoportból, Szoboszlai Dominik is csatlakozik Marco Rossihoz, aki a MOL kampánya keretében biciklire pattan és körbetekeri a Balatont.

A válogatott EB-továbbjutása tehát nem csak sporttörténelmi, hanem közösségi esemény is lehet, hiszen a csapatkapitány szavai szerint, ha sikerül a bravúr, "akkor viszont mindenki megy!". Ha tehát szívesen megnéznénk a válogatottat nem csak a pályán, de a magyar tenger körül bringázni is, duplán érdemes szurkolni nekik Németország, Skócia és Svájc ellen!