Az AutoWallis első negyedéves teljesítménye

Az AutoWallis Csoport első negyedéves eredményei alapján a Kiskereskedelmi üzletág 9 százalékos növekedést mutatott, míg a Nagykereskedelmi üzletág bázishatások és a tengeri szállítások nehézségei miatt csökkenést szenvedett el. A társaság árbevétele 89 milliárd forintra, EBITDA-ja pedig 4,8 milliárd forintra csökkent.

Az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletága jelentős növekedést ért el az újautó-eladások terén, míg a Nagykereskedelmi üzletág a tengeri szállítások akadályai és az egy évvel ezelőtti kiemelkedő adatok miatt alacsonyabb volumenű értékesítést produkált. A Kiskereskedelmi üzletág új gépjármű eladásai 15,9 százalékkal 2424 darabra, a használtautó-eladások pedig 22,8 százalékkal 597 darabra nőttek, míg Magyarországon a forgalomba helyezett személyautók száma csak 7,2 százalékkal emelkedett.

A Nagykereskedelmi üzletágban a bázishatások és a tengeri szállítási idők növekedése miatt 23,5 százalékkal, 2641 darabbal kevesebb új gépjárművet értékesítettek.

Az AutoWallis árbevétele 11 százalékkal 89,1 milliárd forintra csökkent, melynek fő oka a Nagykereskedelmi üzletág 25 százalékos árbevétel-csökkenése volt. A külföldi bevételek aránya azonban növekedett, az első negyedévben 1,5 százalékkal 57 százalékra bővült.

Az EBITDA 16 százalékkal 4,8 milliárd forintra esett vissza, de az EBITDA marzs közel azonos, 5,3 százalékos szintet ért el. Az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) 14 százalékkal 73,3 milliárd forintra csökkent, ami lehetővé tette a fedezettermelő képesség növelését 17,8 százalékra. A személyi jellegű ráfordítások 32 százalékos emelkedése az akvizíciók miatti létszámnövekedésnek köszönhető.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója szerint az első negyedéves árbevétel megfelelt a várakozásaiknak, és a Csoport gépjárműértékesítési eredményei növekvő trendet mutatnak. A Csoport 2028-ra 750 milliárd forintos árbevételt és 40 milliárd forintos EBITDA nyereséget tervez, ezzel megduplázva a 2023-as eredményeit.

A mobilitási szolgáltatásokat 2024 elejétől új üzletágba rendezték, amelynek árbevétele az első negyedévben 1,4 milliárd forint volt, EBITDA-ja pedig 673 millió forintos nyereséget ért el. A Kiskereskedelmi üzletág árbevétele 9 százalékkal 40,2 milliárd forintra nőtt.