Apple szolgáltatások leállása és az androidosok reakciója

Az Apple szolgáltatásainak ideiglenes leállása komoly fennakadást okozott a felhasználóknak, míg az Android-tábor élcelődött a helyzeten.

Magyar idő szerint csütörtök éjszaka az Apple számos szolgáltatása, köztük az iMessage, a FaceTime és a HomeKit elérhetetlenné vált körülbelül 50 percre. Az incidens az Egyesült Államokban a délutáni órákban történt, ami különösen kellemetlen volt az ottani felhasználók számára.

Az Apple és a Google közötti rivalizálás ismert, és az Android-felhasználók nem hagyták ki a lehetőséget, hogy gúnyt űzzenek az iMessage kieséséből. A Business Insider szerint a vállalat a rendszerállapot-jelzőn jelezte, hogy a felhasználók nem férhetnek hozzá az érintett alkalmazásokhoz.

A közösségi oldalakon megjelent posztok között volt, amely szerint az Apple „tönkreteszi a párkapcsolatokat” az üzenetküldő szolgáltatásuk leállításával. Az iMessage leállása különösen az amerikai társadalomban okozott gondot, ahol az iPhone használata szinte elvárt, és a tinédzserek szorongtak a leállás alatt, attól tartva, hogy a „zöld buborékos” szövegüzenetek nem megfelelően jelennek meg a csoportos üzenetváltásokban.

A Google már korábban is próbálkozott rávenni az Apple-t, hogy szüntesse meg ezt a megbélyegzési formát, hiszen az iMessage-ben az iPhone-ról küldött üzenetek kék, míg a többi platformról érkezők zöld buborékban jelennek meg. A leállás idején megjelent egy poszt is, amely arra buzdított, hogy engedjenek a zöld szövegbuborékok csábításának.

A cikk szerzője szerint a legegyszerűbb megoldás az lenne, ha mindenki WhatsApp-ot használna, ami egyaránt elérhető iOS és Android platformokon.