Teszteltük a legjobb elektromos Volkswagent! Nem olcsó, de hivatalosan is nagyon jó!

Az ID sorozat új főnököt kapott: az ID.7 lett a Volkswagen elektromos kínálatának a csúcsmodellje. Végre! Miért nem ezzel kezdték?

Még az ADAC (német autóklub) mérnökei nem is sejtették, hogy az ID.7 majd az összes többi modellt megelőzi a szigorú tesztjükön. A Volkswagen ID.7 lett az első, amely megkapta – a mostani tesztelési folyamat során - a „nagyon jó” minősítést.

Az ID.7, a maga 496 centis hosszúságával – ez már az ID.Buzz felségterülete. Méretéből adódik, hogy a BMW i5, a Merci EQE és a Tesla Model S vásárlóira vadászik. Alapára: 24,9 millió forint.

A tengelytávja is jelentős, 34 mm híján három méter. Az ID.7 Pro első ülései annyira hátratolhatók, hogy az ADAC mérései szerint akár a 195 centiseknek is elegendő lesz a lábtér. A lábtér hátul is fejedelmi, a fejtér már nem annyira, de ez csak zárójeles megjegyzés, 190 centiig ez is oké.

Méreteit meghazudtolóan az ID.7 a hétköznapokban meglepően mozgékony. Fordulóköre zseniális - mindössze 10,7 méter. Az ADAC kikerülési tesztjében az ID.7 hibátlan teljesítményt nyújtott.

A VW a korábbi ID modellek hátsó motorját jelentősen átvariálta, és egy új egységet alkotott. 210 kW/286 LE teljesítményt ad le, így ez a legerősebb villany-VW, az összes ID-modell közül. Késlekedés nélkül gyorsul, országúton valóban stresszmentes vele az előzés.

Az ID.7 Pro egy (nettó) 77 kWh-os akkumulátorból nyeri az energiát. A gyár szerint 485 kilométeres a hatótávja, nálunk 464 km-t írt ki 100%-nál. Az ID.7 feltűnően hamar regenerálódik.

A klímaberendezés a lehető legautomatikusabbnak kellett lennie. A Volkswagen az első ülések új generációját fejlesztette ki adaptív Climatronic-rendszerrel összehangolva. A 77 kWh-s akkumulátorral rendelkező ID.7 Pro maximum 175 kW töltési teljesítményt tud felvenni az egyenáramú gyorstöltőről. Összességében a VW ID.7 átlagosan 131 kW-tal tölt.

A csomagtartóval kapcsolatban nem lehet panaszunk. Könnyen elnyeli a nagy, 460-1460 literes (ADAC-mérés) puttony a poggyászt. Sajnos az ID.7 egy rossz szokást megörökölt kistesóktól, és ez nem más, mint az elektromos ablak kapcsolói a vezető oldalán.