Orbán Ráhel Budapest népszerűsítését tűzte ki célul

Interjút adott a Blikknek Orbán Ráhel, aki a BDPST által felújított V. kerületi luxusszállóban tartott beszélgetésen vett részt, és a cég missziójaként Budapest és Magyarország népszerűsítését nevezte meg.

A Hotel Dorothea, amely Mária Dorottya württembergi főhercegnőről kapta a nevét, több történelmi korszakot és stílust ötvöz, hiszen az épület három részből áll össze: az 1873-as Weber-házból, az 1913-as szecessziós Mahart-székházból és az 1937-es modernista Münnich-házból. A szálloda művészeti és dizájn koncepcióját egy kerekasztal-beszélgetés keretében mutatták be, melyen Orbán Ráhel mellett Tombor Zoltán fotóművész és Bellák Gábor művészettörténész is részt vett.

A BDPST honlapja szerint a Hotel Dorothea ötcsillagos szállodaként a Marriott International Autograph Collection Hotels márkája alatt üzemel, amely világszerte különleges dizájnnal és karakterrel rendelkező, egyedülálló szállodákat tömörít. Orbán Ráhel elmondása szerint a tervezés során számos kötöttségnek kellett megfelelniük, de a hotelnek a jövő történetét, a kapcsolatteremtést, a meglepetést, a váratlan utazást, az iróniát és a szemtelenséget is tükröznie kellett, miközben szabad kezet is kaptak bizonyos területeken.

A brand meghatározó irányvonala a reformkor lett, József nádor és harmadik feleségének élete ihlette, akiknek az 1800-as években az épület volt a tulajdonuk. Bellák Gábor kiemelte, hogy József nádor és Széchenyi István művészeti szempontból is fontos szerepet játszottak Pest történetében. A hotelszobák ajtajait a korszak festőinek, mint Barabás Miklós vagy Benczúr Gyula, női portréi díszítik, és csak egyetlen férfi portré, egy Barabás-portré található az elnöki lakosztály ajtaján, amely még saját medencével is rendelkezik.

Tombor Zoltán fotóművészt a BDPST kérte fel a hotelt díszítő fotók elkészítésére, melyeken képpárok láthatóak olyan modellekkel, akik a fotós szerint a mai és a múltbeli szépségideáloknak is megfelelnek. Orbán Ráhel büszke arra, hogy a magyar kultúra megjelenik a hotel dízájnjában, és a vendéglátásban eltöltött 15 év, valamint a szakma 10 évig tartó tanulmányai után a BDPST missziójaként a magyar kultúra jó hírét szeretnék vinni a világba.

A hotelben a magyar találmány, a szódásüveg is visszatérő dizájnelem, és a bejelentkező vendégeket levendulás szódával kínálják. A BDPST következő nagy projektje a Gellért szálló felújítása lesz a Mandarin Oriental luxusszállodalánccal együttműködésben, amit Orbán Ráhel nagy vállalásnak és felelősségnek tekint, hiszen az épület Budapest egyik legikonikusabbja.