A fővárosi autózás jövője Karácsony Gergely szerint

Karácsony Gergely főpolgármester a Totalcar podcastjában beszélt Budapest autós infrastruktúrájának jövőjéről, a dugódíj bevezetésének elutasításáról, és a városi közlekedési tervekről.

A főpolgármester szerint az elmúlt évek forráshiányos helyzete hatással volt az infrastruktúra állapotára, de most már látszik a fény az alagút végén, és a legrosszabb állapotban lévő hidak és felüljárók felújítása is napirendre kerülhet. A főváros a közműhálózat, különösen a vízcsövek felújítására is hamarosan kap forrást, ami elősegítheti az útfelújításokat is.

Karácsony elmondta, hogy a munkálatokat a főváros az alvállalkozók kiiktatásával és a projektek saját hatáskörbe vonásával kívánja gyorsítani. A parkolási rendszer fejlődött és egységesítésre került, bár emelkedtek a díjak, de vannak költségcsökkentő lehetőségek, mint például a parkolóautomaták számának csökkentése az applikációk használatával.

A főpolgármester szerint a városfejlesztés célja, hogy a közlekedés 20 százaléka autóval, 50 százaléka közösségi közlekedéssel, a maradék pedig biciklizéssel és gyaloglással történjen. A cél az, hogy csak azok autózzanak, akiknek muszáj, így kevesebb autó, kevesebb dugó és tisztább levegő érhető el.

Karácsony kijelentette, hogy a fővárosban nem lesz dugódíj, és a tíz évnél öregebb autók sem lesznek kitiltva. Egy esetleges ULEZ-szerű rendszer bevezetése esetén azt széleskörű társadalmi és szakmai egyeztetés előzné meg, és fokozatosan vezetnék be.

A főpolgármester két kiemelt beruházást is kritizált: a kínai finanszírozású reptér-belváros magasvasutat és a mini-Dubaj néven ismert projektet, mivel ezek szerinte nem a közösséget, hanem az üzemeltetőket és a befektetőket szolgálnák. Karácsony szerint Budapest nem engedheti meg magának, hogy értékes területeit felhőkarcolókra pazarolja.