Temu elleni panaszok az Európai Unióban

Az Európai Fogyasztói Szervezet (BEUC) és 17 tagszervezete panaszt nyújtott be a Temu online piactér ellen, mivel úgy vélik, hogy a cég nem tartja be az Európai Unió digitális szolgáltatásokra vonatkozó szabályait. A Retail Detail jelentése szerint a panaszok az átláthatóság hiányára és manipulatív technikák használatára összpontosítanak.

A Temu, amely az EU-ban havi több mint 75 millió felhasználót szolgál ki, nem nyújt elegendő információt a platformján kereskedő eladókról, ami miatt nem biztosítható, hogy az értékesített termékek megfelelnek az uniós előírásoknak.

A fogyasztóvédelmi szervezetek szerint a vállalat olyan technikákat alkalmaz, amelyek arra ösztönzik a vásárlókat, hogy többet költsenek a tervezettnél. Ilyen például, amikor egy termék kiválasztása után a felhasználóknak további, drágább termékeket is felajánlanak.

A panaszokban említésre kerül az is, hogy a fiók törlése jelentősen nehezebb folyamat, mint annak létrehozása.

Az algoritmusok átláthatóságának hiánya is aggodalomra ad okot, hiszen ezek az algoritmusok határozzák meg, milyen termékeket ajánljon a platform a felhasználóknak.

Régóta fennálló aggályok is megjelennek a panaszokban, mint például a Temu által értékesített termékek biztonsága és a hamisított áruk forgalmazása.

A panaszokat Írországban nyújtották be, mivel a Temu európai központja ott található.