Újratervezés a Volkswagennél

A Volkswagen, amely korábban az ID elektromos autócsaládját tekintette a jövő kulcselemének, most elismerte, hogy szükség van több plug-in hibrid modellre is a lassuló tisztán elektromos járműeladások mellett - jelentette az Autonews.

A cég úgy döntött, hogy nem von be újabb befektetőket az akkumulátorgyártó üzletágába, és elvetette egy 2 milliárd eurós németországi elektromos járműgyár építésének tervét is. A Volkswagen továbbra is jelentős mennyiségben értékesít belső égésű motorral rendelkező autókat, ami miatt várhatóan túllépi a kibocsátási kvótáit jövőre. Oliver Blume, a VW-csoport vezérigazgatója ezzel kapcsolatban engedékenységet kért az európai szabályozó hatóságoktól.

Ez a hozzáállás jelentős változást jelent ahhoz képest, ami három évvel ezelőtt volt, amikor a VW agresszíven lobbizott az elektromos járművekért az Európai Unióban. Herbert Diess, az akkori vezérigazgató 2019-ben bejelentette, hogy a következő évtizedben akár 75 teljesen elektromos modellt is piacra dobnak, és hangsúlyozta, hogy az autógyártóknak gyorsan kell váltaniuk az elektromos járművekre a fennmaradás érdekében.

A Volkswagen, bár nem fordul el teljesen az elektromos autóktól, új stratégiát alkalmaz. Partnerségeket köt olyan vállalatokkal, mint a Xpeng, és egy új EV-márkát tervez Kínában a fiatal vásárlók megnyerése érdekében. Az európai piacon is tárgyalásokat folytat más gyártókkal az olcsóbb EV-k fejlesztéséről.

Az elektromos járműpiac lassulása nem csak a Volkswagen csoportot érinti. Németország és Svédország csökkentette vagy megszüntette az elektromos autók támogatását. A Stellantis és a Mercedes-Benz is költségcsökkentő intézkedéseket hozott, míg a BMW figyelmeztetett az EU terveinek potenciális negatív hatásaira. A Tesla piaci kapitalizációja is jelentős veszteségeket szenvedett el idén, de Elon Musk kritizálta az autógyártókat amiért eltérnek az EV-stratégiától, és úgy véli, hogy az elektromos járművek végül dominálni fogják a piacot.