Egy használt ruha eladása drágán végződött

Egy nő, aki csupán egy használt ruhát szeretett volna eladni 20 ezer forintért, végül 4,6 millió forintos kárt szenvedett el, miután csalók több mint 4,5 millió forintot emeltek le a számlájáról. A Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) az ügyben úgy döntött, hogy a banknak vissza kell térítenie az ügyfélnek a 3,9 millió forintot, míg a 700 ezer forintos kárt az ügyfélnek kell viselnie.

A csalás úgy történt, hogy a magát vevőnek kiadó csaló arra kérte az eladót, hogy kattintson egy mobiltelefonon küldött linkre, majd több kattintásra és kódok megadására vezette őt egy hamis banki oldalon keresztül. Az eladó csak akkor jött rá, hogy valami nincs rendben, amikor észrevette, hogy 700 ezer forintot utaltak el a számlájáról. Ekkor próbált beavatkozni, többször hívta a bankját és személyesen is megjelent annál, de a csalók összesen 4,6 millió forintot emeltek le a számlájáról.

A PBT megállapította, hogy a banknak, mint professzionális szervezetnek, biztosítania kellett volna, hogy az ügyfél azonnal ügyintézőhöz jusson, amikor a közel 7 perces hívás során jelezte a problémát. A testület egyetértett a bankkal abban, hogy az eladónak fel kellett volna ismernie a csaló kérésének szokatlanságát, és hogy a futárdíj megerősítése nem igényel banki beavatkozást az eladó részéről, különösen úgy, hogy a csaló nem is rendelkezett a szükséges banki adatokkal.

A csalás áldozata a PBT előtt kifejtette, hogy nem volt tisztában ezzel a csalási módszerrel, és korábban csak arra figyelmeztették, hogy telefonon ne adja ki a bankkártya adatait. Az ügyben a nő rendőrségi feljelentést is tett.