A Temu felfalja a kínai e-kereskedelmi óriásokat

A Temu dinamikus terjeszkedése jelentős hatással van a kínai e-kereskedelmi piacra, ahol az Alibaba csoport forgalma és nyeresége is csökkenést mutat. Az Aliexpress és társai mellett a Temu a magyar piacon is egyre nagyobb részesedést szerez.

Az Alibaba csoport utolsó negyedéves, január és március közötti időszakában elért 7 százalékos forgalomnövekedése ellenére az amerikai tőzsdén csalódásként fogadták a híreket, és a részvényárfolyam három százalékot esett. A csoport profitja ugyanebben az időszakban 86 százalékkal csökkent, amit a Temu térnyerése okozott.

A Temu nemcsak a nemzetközi, hanem a kínai piacon is egyre nagyobb versenyt generál, ahol a JD.com, a Shein és az Aliexpress is küzd a piaci részesedésért. Az Alibaba csoportnak a brutális árverseny miatt növekedett a forgalma, de a nyereségességét ez nem segítette.

Az Alibaba kínai platformjai, mint a Taobao és a Tmall, éves szinten csak négy százalékos forgalomnövekedést mutattak, míg a nemzetközi platformok 45 százalékkal bővültek. A Temu hatása itt is érezhető, hiszen a kiadások növekedése miatt a veszteségek megduplázódtak. Az Aliexpress a felhőinfrastruktúrába és a szolgáltatások javításába történő beruházásoknak köszönhetően a rendelések 70 százalékát öt munkanapon belül képes kiszállítani.

Magyarországon a Temu forgalma az év első három hónapjában közel 22,5 milliárd forintot tett ki, ami a magyar online költések 7 százalékát jelenti. Az Alibaba csoport átszervezése és az új, mesterségesintelligencia-alapú termékek és szolgáltatások iránti várakozások ellenére a Temu továbbra is erősödik a magyar piacon.