A Meta bezárja a „céges Facebookot”

A Meta bejelentette, hogy 2026-ban megszünteti a Workplace nevű munkahelyi kommunikációs platformját, mivel a cég a mesterséges intelligencia és a metaverzum fejlesztésére kívánja összpontosítani erőforrásait.

A Workplace-t eredetileg 2016-ban indították útjára, azzal a szándékkal, hogy segítse a produktivitást a munkahelyeken. Az eltelt évek során azonban a Meta prioritásai megváltoztak, így a vállalat úgy döntött, hogy a jövőben nem fejleszti tovább a szolgáltatást. A bezárás oka, hogy a Meta inkább a mesterséges intelligencia és a metaverzum területén szeretne erőforrásokat koncentrálni, különösen az AGI, azaz a „tökéletes” mesterséges intelligencia fejlesztésén dolgozik. Ezt a szándékát egy szóvivő is megerősítette.

A vállalat ügyfeleinek küldött levélben a Meta a Zoom által kínált Workvivo platformot ajánlotta fel alternatívaként a Workplace helyett. Az ügyfelek 2025. augusztus 31-ig a megszokott módon használhatják a Workplace-t, ezt követően pedig a szolgáltatás ingyenessé válik, de csak a meglévő adatok elérésére és letöltésére lesz használható egészen 2026. május 31-ig. A következő napon, 2026. június 1-jén a hozzáférés véglegesen megszűnik, és a Meta végleg törli az adatokat.

A Workplace a működése során nem tudott felvenni a versenyt a Slackkel, a Microsoft Teamsszel és a Zoommal, annak ellenére, hogy erős kezdéssel indult. 2021 májusában a szolgáltatásnak 7 millió előfizetője volt, és olyan jelentős ügyfelekkel büszkélkedhetett, mint a Danone és a Starbucks. A platform egy vállalati kommunikációs felület volt, melyet még 2016-ban indított el a Meta (akkori nevén: Facebook), és lehetővé tette, hogy a cégek munkavállalói dolgozhattak egy közös térben, de akár több vállalat is munkálkodhatott vele a közös projekteken.