Ford: Csökkentett akkumulátorrendelések és veszteséges villanyautók

A Ford Motor Company jelentős veszteségeket szenved el villanyautó-üzletágában, az idei első negyedévben minden eladott elektromos jármű után átlagosan 100 ezer dollárt, vagyis körülbelül 36 millió forintot bukott, ami kétszerese az előző év azonos időszakában tapasztalt összegnek. A kereslet elmaradása miatt a vállalat kevesebb akkumulátort rendel beszállítóitól, az Automotive News Europe szerint. A Ford nem kommentálta a Bloomberg értesüléseit, a CATL pedig azt nyilatkozta, hogy az együttműködés a tervek szerint halad.

A Tesla által kezdeményezett árháború és a kínai riválisokkal való versengés következtében a többi autógyártónak is át kellett gondolnia árazási stratégiáját, különben vásárlókat veszíthettek volna.

A Ford korábban is hozott már hasonló döntéseket; tavaly novemberben bejelentették, hogy kisebb akkumulátorgyárat építenek Michigan állambeli Marshall városában, amivel 800 munkahely létrehozásától mondanak le, de ezzel egymilliárd dollárt takarítanak meg. Az üzem kapacitása a tervezetthez képest negyven százalékkal lesz kisebb.

A vállalat 12 milliárd dollárral kevesebbet szán a villanyautók fejlesztésére, és bizonyos modellek piacra dobását is elhalasztják. Ennek ellenére a Ford idén akár 5,5 milliárd dolláros veszteséggel számolhat az elektromos autók terén, és a mostani lépések nélkül a belső égésű motorral szerelt modellekből származó nyereség is veszélybe kerülhetett volna.

A Ford továbbra is fontosnak tartja az elektromos járműveket, és a következő években felgyorsítják egy új, olcsó elektromos modell fejlesztését, amely 2026 végén kerülhet piacra, kezdőáron 25 ezer dollár, azaz körülbelül 9 millió forint körüli áron. A cég európai személyautó üzletágának vezetője, Martin Sander szerint a következő években fokozatosan kivezetik a belső égésű motorral hajtott modelleket, és a villanyautók gyártására helyezik a hangsúlyt. Azonban a Ford 2030-ra nem állítja le teljesen a nem elektromos hajtású autók gyártását, és továbbra is kínál majd plug-in hibrideket, ha lesz rájuk kereslet.