Az AAA-játékok is reklámokkal telhetnek meg

Az Electronic Arts (EA), a játékipar egyik meghatározó szereplője, tervei szerint reklámokat kíván beépíteni még a legnagyobb költségvetésű játékaiba is. A vállalat vezérigazgatója, Andrew Wilson a játékon belüli hirdetések bevezetését fontolgatja a közönségkedvenc AAA-játékok esetében, amelyek dinamikus hirdetések formájában jelenhetnek meg a jövőben.

Az EA nem először kísérletezik a játékon belüli hirdetésekkel, korábban már több játékukban is megjelentek reklámok, mint például a The Sims 4 idei frissítésében, vagy az UFC 4-ben, amelyeket utólag töltöttek fel hirdetésekkel. Ezek a lépések gyakran negatív fogadtatásra találtak a játékosok körében.

A tervezés még korai szakaszban van, de a cégvezető szerint a reklámok jelentős bevételeket generálhatnak a vállalat számára.

Az EA a 2023-as évben viszonylag csendesebb időszakot él meg, hiszen több nagy horderejű játék, mint a Dead Space remake és a Star Wars Jedi: Survivor már debütált. Ennek ellenére a vállalat továbbra is tervezi az éves sportjáték-franchise-ok kiadását, de a Battlefield és a The Sims sorozatok következő részei nem kerülnek piacra az év folyamán.