A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság gazdasági hatásai Németországban

Németország a 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság házigazdájaként nem csak sportsikerekben, hanem gazdasági fellendülésben is reménykedik, noha szakértők szerint a sportesemények gazdasági hatása korlátozott lehet.

A németek bíznak abban, hogy a sörfogyasztás és a turizmus növekedése hozzájárulhat a gazdaságuk erősödéséhez, hiszen az ország ad otthont a közelgő Európa-bajnokságnak. A június 14. és július 14. közötti időszakban 2,7 millió jegyet terveznek értékesíteni, és több német város, köztük Berlin, München és Köln is várja a látogatókat. A Német Turisztikai Szövetség szerint az esemény rekordot dönthet a német turizmusban.

A sörgyárak is pozitívan tekintenek a közelgő esemény elé, mivel a nagy futballesemények alatt hagyományosan megnő a sör fogyasztása, ami különösen fontos lehet a 2023-as eladáscsökkenés után.

Azonban a Német Gazdasági Intézet szerint a sportesemények nem feltétlenül generálnak jelentős gazdasági növekedést, mivel a fogyasztói kiadások gyakran csak átcsoportosulnak más területekre.

A Commerzbank elemzői szerint a bajnokság alatt akár stagnálás is előfordulhat, de bizonyos szektorok, mint az élelmiszer-kiskereskedelem vagy az online szállásfoglalás, profitálhatnak, különösen ha a német csapat jól szerepel.

A reklám- és sportcikkgyártók is előnyt remélnek az Európa-bajnokságtól, például az Adidas már szerződéseket kötött több csapattal.

Végül, egy ilyen rangos esemény javíthatja Németország nemzetközi imázsát és hozzájárulhat az ország gazdasági vonzerejének növeléséhez, különösen a közvetlen külföldi befektetések csökkenésének idején. Az IW kiemeli, hogy a sportesemények érzelmi hatása is jelentős gazdasági tényező lehet.