A hvg.hu cikke a középszintű matekérettségi feladatsorában

A hvg.hu egy korábbi cikke szolgáltatta az adatokat az idei középszintű matematika érettségi egyik feladatához, ahol az elektromos autók hatótávolságának növekedését kellett kiszámolniuk a diákoknak.

Az idei középszintű matematika érettségi 18. feladatának b) részében a diákoknak egy számítási modell alapján kellett meghatározniuk, hogy mikor éri el az elektromos autók átlagos hatótávolsága az 1000 kilométert. A feladat megoldásához szükséges adatokat a hvg.hu 2023. december 28-án megjelent cikkéből vették, amely az ADAC elektromos autókra vonatkozó statisztikáit ismertette.

A feladatlapon szereplő információ szerint „Ádám egy újságcikkben azt olvasta, hogy míg 2011-ben átlagosan csak 95 km volt egy elektromos autó hatótávolsága, addig ez az érték 2023-ra 425 km-re nőtt”. A feladatsor készítői gondosan megjelölték a hvg.hu cikkét mint az adatok forrását.

Jelenleg még nem áll rendelkezésre információ arról, hogy hány diáknak sikerült helyesen megoldania ezt a feladatot. A helyes megoldás a hvg.hu-n közzétett cikkben található meg.

Az elektromos autók vásárlásával és használatával kapcsolatos további hasznos információk is megjelentek a hvg.hu-n. Ezek között szerepelnek tanácsok az autóvásárlás előtti fontos szempontokról, az elektromos autó technológiájának megismeréséről, a töltési lehetőségekről és a vezetési stílusról. Az ADAC által összegyűjtött tippek segítségével a vásárlók tájékozottabb döntést hozhatnak, és jobban kihasználhatják elektromos járművük adottságait.

A cikk kiemeli, hogy a vezetési stílus jelentősen befolyásolja az elektromos autó hatótávolságát, és hogy a gyártók által megadott hatótávolság gyakorlati értékei eltérhetnek a hirdetett adatoktól. Továbbá fontos tudni, hogy a töltési idő és a töltőállomások elérhetősége is meghatározó tényező lehet, különösen hosszabb utak során.

Az elektromos autók tulajdonosainak érdemes figyelembe venniük a töltőállomások elhelyezkedését, az otthoni töltés lehetőségeit és a töltési szünetek megtervezését is. A cikk azt is javasolja, hogy mindig legyen a kocsiban egy vészhelyzeti töltőkábel, és hogy a vezetők ismerjék meg a rekuperáció, azaz a fékezési energia visszanyerésének működését.