A történelem érettségi kihívásai: atlasz segítségével is nehezek voltak a térképes feladatok

A középszintű történelem érettségin a diákok vegyes érzelmekkel szembesültek a feladatokkal; volt, aki az esszéket találta könnyebbnek, míg másoknak a térképes feladatok okoztak fejtörést.

Eszter, aki szerdán középszinten érettségizett történelemből, az Eduline-nak elmondta, hogy a tesztfeladatok nehezebbek voltak, mint amire számított, és nem örült a sok térképes feladatnak. Különösen egy vaktérkép alapján kellett megoldaniuk feladatokat, ami számára a legnehezebb rész volt. Egy másik diák, Fanni szerint a történelem érettségi első része könnyebb volt a magyarhoz és a matekhoz képest, kivéve egy első világháborús feladatot, ahol a nagyhatalmakat kellett felismerniük egy forrásrészlet alapján.

Mind Eszter, mind Fanni az esszéknél az Erdélyi fejedelemséget és a második világháborút választották, és mindkettejüknek az atlasz jelentős segítséget nyújtott ebben a részben.

Az emelt szintet választó diákok közül Lili boldogan nyilatkozott a portálnak, hogy örömmel fogadta a feladatokat, amelyek Augustus római császárról, középkori szerzetesrendekről, Hunyadi Jánosról, valamint az első és második világháborúról és a magyar választási rendszerről szóltak. Tatabányán tanuló Emília és a kecskeméti Dorka szerint a feladatsorok nem voltak nehezek, és hasonlítottak a korábbi évekhez. Az emelt szintű esszék sem okoztak nekik komolyabb nehézséget; választhattak a hűbéri rendszerről vagy az első világháborúról szóló rövid esszét, a reformkorról vagy Trianonról szóló hosszú esszét, illetve a komplex feladatban I. Károly és Hunyadi Mátyás uralkodásának összevetését vagy a kereszténység kialakulását kellett elemezniük.