UNION VIG Biztosítóra kirótt bírság az MNB-től

A Magyar Nemzeti Bank 10 millió forintos felügyeleti bírságot szabott ki az UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt.-re a jogsértő elektronikus kommunikáció miatt.

Az MNB szerdai közleménye szerint a biztosító rendszerének hiányosságai miatt az ügyfelek gyakran nem értesültek az elektronikus úton, felhasználói fiókjukba feltöltött dokumentumokról. Az UNION VIG Biztosító nem létesített kapcsolatot azokkal az ügyfelekkel sem postai, sem más módon, akiknél nem történt meg a dokumentumok kézbesítése. Továbbá, ha az ügyfél alkusz közreműködésével regisztrált, és hibás vagy nem létező e-mail címet adott meg, arról sem kapott visszajelzést.

Az MNB a bírság mértékének meghatározásakor figyelembe vette a biztosító piaci részesedését, valamint azt, hogy a jogsértések hosszú ideje fennálltak, széles körben érintették az ügyfeleket, és rendszerszintű hiányosságokból adódtak. Enyhítő körülményként értékelték a biztosító együttműködő magatartását és a jogsértések korrigálására tett intézkedésekről szóló beszámolót.

Az MNB hangsúlyozta, hogy a feltárt problémák nem fenyegetik a biztosító megbízható működését, de kiemelten fontosnak tartják az elektronikus ügyfélkommunikáció megfelelő kezelését, mivel ez növelheti a fogyasztók bizalmát az elektronikus ügyintézés iránt. A felügyelet előírta azok mielőbbi kiküszöbölését és a jogszabályszerű működés helyreállítását. Az MNB kiemelt célterületként határozta meg a biztosítók és az ügyfelek közötti elektronikus kommunikáció megfelelőségének vizsgálatát, és fontosnak tartja, hogy a biztosítók kellő prioritással kezeljék az ügyfelekkel történő elektronikus kommunikációt.