Netflix felhasználók felháborodása a reklámokkal teli előfizetés miatt

A Netflix előfizetői kiakadtak, mivel a streamingszolgáltató hirdetésalapú előfizetésre tereli őket, annak ellenére, hogy korábban figyelmeztették a felhasználókat az alapcsomag megszűnésére.

A Netflix már tavaly jelezte, hogy az alapcsomag eltűnik, és most az Egyesült Királyságban élő felhasználók dühödten reagálnak, mivel a vállalat elkezdte őket a hirdetésalapú előfizetésre átirányítani. Az Egyesült Királyságban a Basic-csomag, amely hirdetések nélkül volt elérhető, havonta 7,99 fontba került, ami körülbelül 3600 forintnak felel meg. Az alapcsomag kivezetése az Egyesült Államokban is hamarosan megtörténik, és más országokat is érint.

Az új előfizetők számára már nem elérhető a Basic-csomag, de a meglévő előfizetők még választhatták azt, egészen mostanáig. A Netflix e-maileket küldött ki, amelyekben tájékoztatják a felhasználókat a teljes átállásról a reklámalapú csomagra. Ez a csomag havonta 4,99 fontba kerül, ami körülbelül 2300 forint, tehát több mint ezer forinttal olcsóbb, mint a korábbi Basic-csomag. Azonban a felhasználók nem örülnek a változásnak, mivel nem szeretnének reklámokat látni, és ha el akarják kerülni azokat, akkor a drágább Standard csomagra kell váltaniuk.

A felhasználók a jövő hónaptól kezdődően tapasztalhatják a változást, amikor is a fiókokat átállítják. A kanadai előfizetők szintén értesítést kaptak, hogy június 1-jéig manuálisan kell új csomagot választaniuk, különben megszűnik a tagságuk.

Magyarországon a Netflix változásai késve érkeznek, így még nem elérhető az olcsóbb, reklámokkal ellátott csomag, és nincs pontos információ arról, hogy mikor válik majd elérhetővé.