Magyarországon debütált az első elektromos Mercedes G-osztály

A Mercedes március végén mutatta be a G-osztály legújabb, elektromos változatát, amely most már Magyarországon is rendelhető. A G 580 with EQ-Technology névre keresztelt modell jelentős előrelépést jelent a zéró emissziós járművek terén.

A Mercedes nemrégiben fellebbentette a fátylat az első elektromos G-Klasséról, amely a G 580 with EQ-Technology nevet kapta. Ez a lokálisan zéró emissziós terepjáró 587 lóerős teljesítményével és 1164 Nm-es nyomatékával Magyarországon is megvásárolható, hivatalos alapára 57,1 millió forint.

Ez az ár jelentősen alacsonyabb, mint a biturbó V8-as benzines AMG csúcsmodellé, amely minimum 80,1 millió forintba kerül. A G 500, amely egy 449 lóerős 3 literes 6 hengeres benzinmotorral rendelkezik, 55,9 millió forintért kapható.

A G 580 with EQ-Technology négy villanymotorja 4,7 másodperc alatt gyorsítja fel a járművet 0-ról 100 km/h sebességre, míg a végsebessége elektronikusan 180 km/h-ra van korlátozva. Ezzel szemben a lágyhibrid AMG G 63-as modell 585 lóerővel és 850 Nm nyomatékkal rendelkezik, 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és a végsebessége 240 km/h.

Az elektromos G-osztály egy 116 kWh kapacitású nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, amelynek köszönhetően a WLTP-szabvány szerinti hivatalos hatótáv 473 kilométer. A maximális töltési teljesítmény 200 kW, és ideális esetben a 10-ről 80 százalékra történő feltöltés mindössze 32 perc alatt elvégezhető, 15 perc alatt pedig akár 170 kilométernyi hatótáv is nyerhető.

Az akkumulátor 2,6 centiméter vastag speciális alsó védelemmel rendelkezik, amely teljesen vízálló, így a gázlómélység 70-ről 85 centiméterre nőtt. A jármű 13,6 méteres fordulókörrel bír, de képes lényegében helyben is megfordulni. A 4,62 méter hosszú elektromos terepjáró csomagtere 555-1990 liter közötti térfogatú.

A terepjáró 25 centiméteres hasmagassággal, valamint 33, 20,3, illetve 30,7 fokos terepszögekkel rendelkezik, amelyek kiváló terepjáró képességeket biztosítanak. Emellett a felező funkció és a virtuális differenciálzár is növeli a jármű terepen való teljesítményét.