A Vinted sikerének kulcsa

A litvániai székhelyű Vinted először tudott nyereséges lenni, köszönhetően a 61 százalékos forgalomnövekedésének, amely megközelítőleg 600 millió eurót jelent. A cég a The Guardian szerint először került ki veszteséges helyzetéből.

A vállalat növekedését több tényező is segítette elő, többek között az új piacokra, mint például Dánia és Finnország, való belépés, a Rebelle luxusmárkákat árusító oldal felvásárlása, valamint a hitelesítési szolgáltatás bevezetése. A csoport jelenleg több mint 2000 embert foglalkoztat, akik többségében Litvániában tevékenykednek.

A fenntarthatóság iránti növekvő aggodalom, a korlátozott költségvetések, valamint az aktuális divat iránti unalom együttesen hozzájárultak a Vinted népszerűségének erősödéséhez, különösen a fiatalok körében. A vállalat a terjeszkedés érdekében tavaly év végén 50 millió eurós hitelkeretet biztosított, amely magában foglalja más vállalkozások felvásárlását és a Vinted Go szállítási szolgáltatásának bővítését.

Thomas Plantenga, a Vinted Group vezérigazgatója szerint a cég számos lehetőséget lát a jövőben, és továbbra is az egyensúlyt keresi a nyereség és a befektetések között, hogy felgyorsítsa a siker felé vezető utat. Plantenga kiemelte, hogy a használt divat még mindig viszonylag éretlen piac, de a Vinted 2023-as teljesítménye bizonyította, hogy a vállalat képes az erős növekedésre és a potenciállal rendelkező piac élvonalában helyezkedik el.