A fővárosi közlekedési problémák és a megoldási javaslatok

Vereczkey Zoltán, a Pest Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke szerint a fővárosi közlekedési nehézségek miatt az államnak kellene átvennie az utak kezelését Budapesten. A kamara elnöke kritikusan szólalt meg Karácsony Gergely főpolgármester elmúlt öt évével kapcsolatban, és több javaslatot is megfogalmazott a közlekedés javítására.

Vereczkey Zoltán a legutóbbi Ultrahang Plusz adás vendégeként beszélt arról, hogy a fővárosi utak állapota katasztrofális, és ezért a kormánynak kellene átvennie a kijavításukat és kezelésüket a fővárostól. Az iparkamara elnöke szerint az elmúlt öt év Karácsony Gergely főpolgármester tevékenységének értékelése alapján a helyzet tarthatatlan, és a gazdasági növekedés ellehetetlenülése fenyeget bizonyos közlekedési anomáliák miatt.

A kamara elnöke elmondta, hogy törekedtek párbeszédre az önkormányzattal, de a két állásfoglalás ellenére sem változott semmi. Vereczkey szerint ha a jelenlegi tendencia folytatódik, akkor a gazdaságban olyan folyamatok erősödnek fel, amelyek már most is tetten érhetőek, és a bicikliutak létesítése ellenére is munkahelyek hiányával kell szembenézni.

A kamara elnöke szerint a következő főpolgármesterrel szívesen egyeztetnének a közlekedésről, mivel Karácsony Gergely és csapata nem mutatott érdeklődést a szakma iránt. Vereczkey úgy véli, hogy a kamara nem politizál, hanem az egész gazdaságot nézi általánosságban, és nem azt akarják megmondani, hogy kire szavazzanak a fővárosiak, hanem azt, hogy kire ne.

A bicikliutak kapcsán Vereczkey úgy véli, hogy Budapest soha nem lesz kerékpáros város, és a főútvonalakra nem kellene kerékpárutat kiépíteni. Az áruszállítás optimalizálása és a belvárosi közlekedés összeegyeztetése is problémás, a legoptimálisabb megoldás az éjszakai áruszállítás és a belvárosi parkolóházak építése lehetne. A futárok KRESZ-szabályozását is szükségesnek tartja a kamara elnöke.

A kamara nem ért egyet a sebességkorlátozások fővárosi bevezetésével, és a budai rakparton végig háromsávos közlekedést javasolnak a forgalom gyorsítása érdekében. A Hungária körút forgalmi helyzetét és a kerékpársávok miatti dugókat is problémásnak látják. Vereczkey szerint a tehermentesítés előfeltétele az észak-nyugati M0-szektor megépítése lenne.

Végezetül, a kamara elnöke szerint a fővárosi közlekedés-irányítást és a kormányzati közlekedés-irányítást egy kézbe kellene helyezni, de nem Karácsony Gergely kezébe. Ha a főpolgármester nem tud kommunikálni a kormánnyal, akkor ezeket a feladatokat el kellene venni a fővárostól. A zöldítés terén pedig az elektromos buszpark üzemeltetését és a napenergiás töltőparkokat javasolja a kamara.