Magyar utasok a dubai vízkatasztrófa áldozatai

A dubaji reptéren rekedt magyar utasok súlyos körülmények között vártak a hazautazásra, miután az ítéletidő miatt nem szállt fel a gépük április közepén. Az érintettek szerint a Wizzair dolgozói étel és ital nélkül hagyták őket, és kiabáltak velük.

Az utasok elmondása alapján a reptéri személyzet lekezelően és hangosan kommunikált velük, ami miatt a légitársaság belső vizsgálatot indított. A Blikk információi szerint az Egyesült Arab Emirátusokban kialakult időjárási helyzet miatt több magyar is az országban rekedt.

Az utasok arról számoltak be, hogy semmilyen információt nem kaptak a helyzetről, és a reptéri dolgozók is nehezen voltak elérhetők. A Wizzair e-mailben értesítette őket, hogy Dubajból Abu Dhabiba kell utazniuk, ahonnan majd Budapestre repülhetnek, de Abu Dhabiban további hat órás várakozás várt rájuk.

Az egyik érintett szerint reggel ötkor kaptak szállást, de nem mindenki részesült ebben a lehetőségben, és többen a reptéren kényszerültek éjszakázni. Egy másik utas arról számolt be, hogy a gyerekeknek sem adtak innivalót, és a személyzet nem megfelelően kezelte őket, úgy bántak velük, mint egy csapat birkával, a földön ültették őket, néha kiabáltak velük, semmibe vették a kiszolgáltatott helyzetüket.

A Wizzair cáfolta az állításokat, miszerint alkalmazottaik ingerülten beszéltek volna az utasokkal, de belső vizsgálatot indítottak az eset kivizsgálására. A légitársaság szerint minden utas számára biztosítottak szállást, bár ez néhány órát igénybe vett, és voltak, akik már a reptéren elaludtak.

A Wizzair kommunikációs menedzsere, Trubek Zsuzsa elmondta, hogy az utasok ételt nem, de kuponokat kaptak, és mivel az időjárás okozta a késést, kártérítésre nem számíthatnak. Az utasok végül délután 5-kor repülhettek haza. Az országban az időjárás miatt összesen 1200 járatot kellett törölni.