A 2Rule sportmárka bukása

A felcsúti mágnás, Mészáros Lőrinc sportmárkája, a 2Rule nehéz kezdetek után sikeres éveket zárt, ám 2023-ra úgy tűnik, a cég története a végéhez közeledik. A vállalat mögé sorakozó kormányközeli üzleti világ támogatása ellenére is változások sora figyelhető meg, amelyek a bezárás felé mutatnak.

A 2Rule sportmárka első éveit be nem tartott ígéretek és bukdácsolás jellemezte, de a kormányközeli üzleti világ támogatásával végül sikeressé vált – legalábbis egy időre. A cég 2023-ra azonban komoly változásokon ment keresztül, amelyek a bezárás lehetőségét vetítik előre. Az ügyvezető leváltása, a székhely áthelyezése és a fióktelepek bezárása mellett a webshop is szünetel.

A 2Rule története 2017-ben kezdődött, amikor Mészáros Lőrinc és Szélesi Zoltán felesége, Kővári Ágnes megalapították a Magyar Sportmárka Zrt.-t. A márkanév levédése után kiderült, hogy Nigériában már létezik egy hasonló nevű cég, de a két vállalat között nem alakult ki együttműködés. A 2Rule logója is hasonlóságot mutatott egy szerb sablonsassal.

A márka hirdetési stratégiája kreatív volt: Dárdai Pál szerepelt az első reklámban, és a kormányközeli média is előszeretettel foglalkozott a márkával. A Tények című műsorban például egy sportrendezvényről tudósítva a 2Rule logóját és termékeit helyezték előtérbe.

A sportklubok is sorra váltottak a 2Rule-ra, többek között a Puskás Akadémia, a Haladás és a Diósgyőr is a madaras márkát választotta. A váltások mögött részben Mészáros üzleti kapcsolatai állhattak.

A 2Rule kezdeti kritikáit Kővári Ágnes azzal hárította el, hogy a márka a magyar könnyűipar fejlődését segíti elő, ám később kiderült, hogy a termékek jelentős része külföldön készült. A sportmárka pénzügyileg először veszteséges volt, de 2019-re már nyereséget termelt, és a következő években tovább nőtt a bevétel és a profit.

A 2Rule jövője azonban kérdéses, mivel a cég 2019 óta nem nyert közbeszerzést, és a webshop is szünetel. A Mészáros Csoport Pro Filii Alapítványa által adományozott 2Rule-termékek is inkább készletkisöprésnek tűnnek. A cég 2023-as üzleti beszámolója még nem elérhető, így a pontos okok egyelőre ismeretlenek.

Borítóképünkön a budapesti Váci út 80. szám alatti kirakata. Fotó: Reviczky Zsolt