A Mercedes-AMG valaha volt leggyorsabb sportkocsija

A Mercedes-AMG GT 63 S E Performance modell megdöntötte a gyorsulási rekordot, még a Mercedes-AMG One-nál is gyorsabban éri el a 100 km/h-t.

A Mercedes-AMG legújabb büszkesége, a GT 63 S E Performance, nemcsak hogy erősebb, de gyorsabb is a márka korábbi csúcsmodelljeinél. A kétajtós kupé változatot követően most egy plugin hibrid verzió érkezett, amely még a Formula 1 technológiáját felvonultató, szuperlimitált Mercedes-AMG One modellnél is jobban gyorsul.

A GT 63 S E Performance könnyen felismerhető a hátsó lökhárító jobb oldalán elhelyezett töltőportjáról. A 4 literes biturbó V8-as benzinmotor a normál GT 63-as modellben 585 lóerős, míg az új hibrid változatban már 612 lóerőt produkál, amelyhez további 204 lóerő társul a hátsó villanymotorból.

Az összkerék-hajtású sportkocsi összteljesítménye így eléri a 816 lóerőt, mellyel 1420 Nm-es csúcsnyomaték párosul. A 0-100 km/h-s sprint mindössze 2,8 másodperc alatt teljesíthető, ezzel 0,1 másodperccel megelőzve az AMG One-t, és ezzel a Mercedes-AMG valaha készült leggyorsabb modelljévé válik.

A GT 63 S E Performance végsebessége 320 km/h, ami bár elmarad az AMG One 352 km/h-s csúcssebességétől, mégis lenyűgöző teljesítményt nyújt. A modell 6,1 kWh kapacitású akkumulátorával akár 13 kilométert is megtehetünk tisztán elektromos üzemmódban.

Az új sportkocsi ára egyelőre nem ismert, de a korábbi AMG GT 63 magyarországi alapára 81,9 millió forint, míg a nyitható tetejű AMG SL 63 S E Performance modellért minimum 95,9 millió forintot kell fizetni.

A Mercedes-AMG nemrégiben bemutatott egy másik erőművet is, a 843 lóerős és 1470 Nm nyomatékú, szintén 4 ajtós plugin hibrid AMG GT-t, amely szintén lenyűgöző teljesítményt nyújt.

Ezzel szemben az Aston Martin is frissítette a kínálatát a DBX707 modellel, amely eltűntetve a jelentősen gyengébb alapmodellt, most már nem árul 707 lóerőnél gyengébb SUV-ot. A DBX707 egy 4 literes biturbó V8-as AMG motorral szerelt sportterepjáró, amely 707 lóerős teljesítményével és 900 Nm-es nyomatékával 3,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, és a végsebessége 310 km/h. A módosított külsővel és megújult utastérrel rendelkező DBX707 öt új fényezéssel rendelhető, és a kivitelektől függően 22-23 colos méretű kerekekkel érkezik. Az ára egyelőre ismeretlen, de az előző 550 lóerős DBX forgalmazása megszűnt.