26 év után megdőlt a leghíresebb videojátékos gyorsasági rekord

A videojátékok világában a speedrunning egy különleges szegmens, ahol a játékosok azon versenyeznek, hogy ki tudja a leggyorsabban teljesíteni egy játékot vagy annak egy szakaszát, ahol már nem az élmény, hanem a sebesség a lényeg.

A speedrunning tevékenység során a játékosok a lehető leggyorsabban próbálnak végigmenni egy játékon vagy annak egy részén, gyakran kreatív módszerek és programhibák kihasználásával. A Doom 2 első pályájának speedrun rekordja különösen híres, hiszen ez a belső nézetű lövöldözős játékok egyik alapköve, és a rekordot 1998-ban állították fel 5 másodperces idővel, ami a játék pályavégi számlálója miatt valójában 5,97 másodperc volt.

A rekord megdöntése éveken át lehetetlennek tűnt, mivel a játékosok a pálya ellenségek nélküli verzióján gyakoroltak, és nem találtak elegendő gyorsítási lehetőséget. Azonban a 4shockblast néven ismert játékos hónapokig tartó gyakorlás után, százezer sikertelen kísérletet követően, egy olyan útvonalat dolgozott ki, amely lehetővé tette számára, hogy 5 másodperc alá szorítsa a pálya teljesítési idejét. A kulcs a Thing Running nevű manőver volt, amely során ha a játékos megfelelő szögben és sebességgel fut neki egy ellenségnek, az felgyorsíthatja a mozgását.