Csak az RTL Klub sugároz politikai reklámokat a választási kampányban

A Nemzeti Választási Bizottságnál (NVB) csak az RTL Klub jelentkezett, hogy a szombaton kezdődött választási kampány során politikai reklámokat közvetítsen.

Az RTL Klub a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek, valamint az Európai Parlament tagjainak választásán egyaránt 150-150 percet szán a politikai reklámok közzétételére. A nem közszolgálati médiaszolgáltatók, mint a rádiók és televíziók, nem kötelesek politikai reklámokat sugározni, de lehetőségük van rá, amennyiben ezt előzetesen jelzik az NVB felé. Az RTL Klub ezzel a lehetőséggel élt, és a határidőig, szombat 16 óráig, ők voltak az egyetlen kereskedelmi médiaszolgáltató, akik bejelentést tettek.

A választási eljárásról szóló törvény értelmében a politikai reklámokat egyenlő feltételek mellett kell közzétenni, és tilos hozzájuk véleményt vagy értékelő magyarázatot fűzni. A médiaszolgáltatók nem kérhetnek és nem fogadhatnak el ellenszolgáltatást a politikai reklámok közzététele kapcsán. A jogszabály szerint a közszolgálatinak nem minősülő, országosan elérhető lineáris médiaszolgáltatást nyújtó szolgáltatóknak a politikai reklám közzétételére vonatkozó jognyilatkozatokat külön kell megtenniük az európai parlamenti választásra, az önkormányzati, valamint a nemzetiségi választásra.