Hogyan nyissuk ki az autót, ha lemerült a kulcs elem?

Amikor a kulcsnélküli bejutás és indítás, azaz a keyless go funkció kulcsának eleme lemerül, sokan tanácstalanok lehetnek. Az Auto Bild három különböző autón tesztelte, hogy ilyenkor mi a teendő.

A kulcsnélküli bejutás és indítás rendkívül kényelmes, amíg az elem töltöttsége engedi. Azonban előfordulhat, hogy az elem kimerül, és ilyenkor sokan nem tudják, hogyan férjenek hozzá autójukhoz vagy indítsák el azt. A törvények szerint az autógyártóknak biztosítaniuk kell, hogy az autók kulcs nélkül is üzemképesek legyenek, különben nem kaphatnának típusengedélyt.

Toyota Mirai

A Toyota Mirai esetében a fizikai kulcs könnyen előhívható a slusszkulcsból, és a kilincsen található zárral az ajtó nyitható. Az indításhoz a kulcsot az indítógombhoz kell érinteni, miközben a fékpedált nyomjuk, így a jármű beindul.

Opel Mokka

Az Opel Mokka kulcsa is egyszerűen kihúzható, és a kilincsen látható a zár. Azonban a beülés után a kulcs nem érzékelhető, és a használati utasítás szerint a kulcsot a kormányoszlop bal oldalához kell érinteni a motor beindításához.

Smart #1

A Smart #1 kulcsa egy korong, amelynek két szögletes gombját megnyomva és a kerek fedelét elfordítva hozzáférhetünk a rejtett kulcshoz. A kilincs mögött található a zár, amely a kilincs kihúzásával válik láthatóvá. A beszállás után hibaüzenetet kapunk, és a használati útmutató nem nyújt segítséget a továbbiakban. Végül a szervizből kiderül, hogy a kulcsot a könyöklő tárolórekeszének elejébe kell helyezni az indításhoz.

Toyota Prius

Az új Toyota Prius, amely már csak plug-in hibridként kapható, egy két literes Atkinson-ciklusú benzinmotorral és állandó mágneses szinkronmotorral rendelkezik, összesen 223 lóerős rendszerteljesítménnyel. Ez a teljesítmény 6,8 másodperces gyorsulást tesz lehetővé, ami a vezető szemszögéből azt jelenti, hogy szinte mindenkit maga mögött tud hagyni. Tisztán elektromos módban 71-72 kilométeres hatótávot ígér, vegyes fogyasztási adatnak pedig 2,5 litert. A 13,6 kWh-s akkut otthoni hálózatról néhány óra alatt fel lehet tölteni.

A Prius esetében a bolygóműves váltó miatt a korábbi bégetés már a múlté, és a belső égésű motor bekapcsolása is észrevétlen marad. A külső megjelenés futurisztikus, és a teszt során többször is előfordult, hogy az emberek megálltak, hogy megnézzék az autót. Az utastérben a minőség dominál, a műszerfal anyagai puha tapintásúak, a váltókar finom borítást kapott. A kormányzás és a futómű egyaránt precíz, ami rendkívül kellemes vezetési élményt nyújt.

A Prius azonban nem csak a technikai újítások miatt érdemel figyelmet. Az új generációban már nem találhatóak meg a korábbi Priusok gyengeségei, és a vezető előtti műszeregység, bár elsőre zavaros lehet, sok információt tartalmaz. A csúcsfelszereltségű modellekben 12,7 colos, míg az olcsóbb változatokban 8 colos központi kijelző található. A hátsó utasok számára az ereszkedő tetőív miatt korlátozott a hely, és a csomagtartó is viszonylag kicsi, mindössze 284 liter.

A Prius magas ára miatt nem valószínű, hogy a taxisofőrök következő kedvence lesz. Az alapmodell ára 18,5 millió forintról indul, míg a csúcs Executive felszereltség ára 21 millió forint felett van.

: Auto Bild tesztje alapján : Új Toyota Prius tesztje alapján