Szokatlan látvány a 3-as úton: egy Matiz és a hátán egy géproncs

Egy rendkívül szokatlan jelenetet örökített meg egy autós kamerája a 3-as úton: egy megviselt piros Matiz haladt, melynek hátán egy amorf géproncsot szállított.

A felvételek tanúsága szerint a Matiz sofőrje nem törődött azzal, hogy járműve milyen különös terhet cipel. A balesetveszélyes helyzetet szerencsére nem követte baleset, és a videót továbbították a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek, amely meg is osztotta azt a közösségi médiában.

A Magyar Közút Instagram-oldalán közzétett bejegyzésben látható a furcsa eset, amely sokakat megdöbbentett. Egyesek szerint a géproncs eredetileg a kocsi tetején lehetett, de valahogy lecsúszott, és a sofőr úgy döntött, hogy így folytatja útját, mintha mi sem történt volna.

Az úthibák és a közúti felelősség kérdése azonban nem csak a szokatlan szállítmányok esetében merül fel. Budapest határában, az M5 autópálya felett átívelő felüljárón egy óriási kátyú okoz gondot az autósoknak december óta, és az ügyet bonyolítja, hogy nem teljesen egyértelmű, ki a felelős a javításért. Az Auchan és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. közötti egyeztetés után az áruházlánc jelezte, hogy hajlandó maga elhárítani a balesetveszélyes úthibát, és haladéktalanul intézkednek a kátyú kijavításáról.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint a társaság munkatársai az útellenőrzések során feltárt hibákat a legmegfelelőbb és leghatékonyabb technológiával javítják, és nagy figyelmet fordítanak a sérült, így balesetveszélyes padkák helyreállítására is. Az ország útállománya közutakra és magánutakra oszlik, és a közutak állami tulajdonú országos közutak és önkormányzati tulajdonú helyi közutak. A helyi közutak hossza 183.988,6 km, míg az országos közutaké 32.552,1 km, ehhez 2018-ban körülbelül 1.000 km kerékpárút hálózat is társult.

A Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője szerint az úthibák miatti balesetek elszenvedőinek a bejelentéssel a közút fenntartójához kell fordulniuk, amely azonban kizárólag olyan esetben fizet kártérítést, ha a közútkezelő felelőssége egyértelmű, a jogalap pedig tisztázott. Magánút esetén pedig annak kezelőjéhez. A káreseményt mindig a kárt szenvedett autósnak kell bizonyítania, és a hatósági jegyzőkönyv fontos dokumentum lehet a bizonyítási eljárás során.

(Borítókép: Tövissi Bence / Index)