Az Alfa Romeo első elektromos autójának átnevezése

Az Alfa Romeo első elektromos autóját, a Milánót, már a bemutatása után rövid időn belül át kellett nevezni a Juniorra, ami komoly vitákat váltott ki.

Még csak néhány nap telt el azóta, hogy az Alfa Romeo leleplezte első elektromos modelljét, a Milánót, de a cégnek már át is kellett neveznie az autót. Az átnevezés oka egy olasz törvény, amely tiltja az olasz hangzású terméknevek használatát, ha a termék nem Olaszországban készül. Az olasz ipari miniszter, Adolfo Urso hivatkozott erre a jogszabályra, amelyet eredetileg az olasz élelmiszerek, mint például a parmezán sajt és a pármai sonka védelmére hoztak létre.

A Stellantis konszern, amely az Alfa Romeo márkát is magában foglalja, úgy döntött, hogy elkerüli a hosszadalmas jogi procedúrákat, és így az autót átnevezték Juniorra. Az Alfa Romeo azonban megpróbálta meggyőzni az olasz hatóságokat a Milánó név használatának jogosságáról, többek között azzal az érvvel, hogy a márka Milánóban született, az autót Olaszországban tervezték, és az autóiparban gyakori a városnevek használata a típusnevekben, függetlenül a gyártás helyszínétől. Emellett a cég már korábban bejelentette, hogy az új modell Lengyelországban fog készülni, és ezt sosem titkolták. A típusnevet 2022. december 13-án jelentették be, de az olasz kormány csak 2023. április 10-ig nem emelt ellene kifogást.

Az "Alfa Romeo Junior" név eredetére visszatekintve, a modell a 60-as években jelent meg, amikor az Alfa Romeo a fiatalabb, trendi közönséget célozta meg egy megfizethető, de exkluzív autóval. A GT 1300 Junior 1966. szeptember 26-án debütált, és a Giulia modellcsalád egyik vezető változatává vált. A Junior változatok közül a legelterjedtebb egy 1290 köbcentiméteres, dupla vezérműtengelyes motorral rendelkezett, amely 89 lóerős teljesítményt és 170 km/h feletti végsebességet biztosított. A GT 1300 Junior hamar a Giulia modellek közül a legnépszerűbbé vált, több mint 92 ezer példány talált gazdára, és a kor státuszszimbólumává vált.