Benzin, vagy villany? Mindkettő elfér a Nissan Qashqaiban

A harmadik generációs Nissan Qashqai bevezetése óta eltelt három év után az új verzió esztétikai frissítéseket és technológiai fejlesztéseket kapott.

A hűtőrácson megjelenő ősi japán páncélok pikkelyeinek mintái és a háromdimenziós, magasfényű fekete festékkel festett lökhárítók oldalsó paneljei, valamint a karosszériával megegyező színűek, a rendszámtábla alatti magasfényű fekete csík és a hűtőnyílás alatti karosszériaszínű "állszíj" határozott megjelenést kölcsönöznek a jármű elejének. Az adaptív távolsági fényszóró modult mostantól egy kisebb egység is támogatja, a szélesebb fényeloszlás érdekében, a főlencse alatt található nappali menetfény öt kis lencséből áll, és bizonyos felszereltségi szinteknél szekvenciális kanyarvilágítással is rendelkezik. Az új, 18 colos gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa már alapként jár a középkategóriás felszereltségű Qashqai-hoz.

A belső térben új mintázatú anyagok díszítik a középkonzolt a sebességváltó körül, valamint a felső műszerfal és a kesztyűtartó közötti dekorációs betétet. Az N-Design felszereltségnél az ülések fekete steppel bőrből készülnek, és az új hangulatvilágítási rendszerrel a sofőr vagy utasa a saját hangulata szerint állíthatja be a belső világítás színét a diszkréten elhelyezett piros/zöld/kék ledek segítségével.

A 360 fokos kamerát továbbfejlesztették, amely a Qashqai egyik leggyakrabban használt funkciója, és most már egy 3D-s funkcióval is rendelkezik, amely lehetővé teszi a sofőr számára, hogy a nyolc külső kameranézetből választva a kocsit szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkairól is megtekinthesse. A "láthatatlan motorháztető" funkció segítségével a vezető úgy láthatja az első kerekek helyzetét, mintha csak hátulról nézné azokat, ami lehetővé teszi a pontos manőverezést szűk helyeken. A „parkolóhely memória” funkcióval a vezető elmentheti a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan felismerheti a helyeket a GPS segítségével.

A vezetőtámogató rendszerek csomagját jelentősen továbbfejlesztették, újrakalibrálták az autonóm vészfékezési funkciókat, és a vészhelyzeti sávtartó rendszer mostantól automatikusan aktiválódik a Qashqai indításánál. 60 km/h feletti sebességnél pedig beindítja a sávelhagyásra figyelmeztető és a sávelhagyást megelőző rendszer működését.

A Qashqai mostantól alapfelszereltségként tartalmazza a Google térképet, és a felhasználók a személyes Google fiókjukba való belépés után hozzáférhetnek a lementett és számukra ajánlott helyekhez. A Google Assistant segítségével a vezető hangvezérlés segítségével kérhet segítséget vezetés közben, és a „Hey Google” kimondásával utasítást adhat a szellőzőrendszer, a fűtött ülések és szélvédő vezérléséhez, vagy a navigációnak a következő úticél beállításához.

Végül, a Qashqai megkapta az e-POWER egyedi elektromosított meghajtást, ahol a benzinmotor termeli az elektromos áramot, amelyet a villanymotor használ a kerekek hajtására. A szerkezetben nincs sebességváltó, a turbófeltöltős, háromhengeres motor egyetlen szerepe, hogy villamos energiát termeljen, amit vagy a 140 kW-os villanymotorhoz, vagy az 1,8 kW-os akkumulátorhoz (vagy mindkettőhöz) továbbít.