A barcelonai buszjárat eltűnt a térképalkalmazásokból

Barcelonában a Google Maps és más térkép alkalmazások már nem kínálnak információt a Güell parkba közlekedő buszjáratról, a helyiek nagy megelégedésére.

Barcelonában a város egyik fő látványosságához, a Güell parkhoz vezető buszjárat, a 116-os, nem jelenik meg többé a térkép alkalmazásokban. A Google Maps például csak gyalogos vagy autós útvonalat ajánl a parkhoz, annak ellenére, hogy létezik oda közlekedő buszjárat.

A parkot Antoni Gaudi tervezte, és a Sagrada Familia templom után ez a város második legnagyobb turistalátványossága. A helyiek szerint a buszjárat annyira zsúfolt volt turistákkal, hogy az idősebb, bottal közlekedő emberek sem tudtak felszállni, nemhogy helyet találni a buszon.

A helyi aktivisták kezdeményezésére a város közgyűlése felvetette, hogy a buszjáratot vegyék le az internetes útvonaltervezőkről. A barcelonai önkormányzat képviselői nem kommentálták, hogy közreműködtek-e a változásban, de a Google megerősítette, hogy nem távolítanak el járatokat az alkalmazásból helyi önkormányzati kérés nélkül.

A változás óta a helyiek szerint javult a helyzet, és a buszon ismét normálisan lehet közlekedni. Egy helyi aktivista a Guardiannek elmondta, hogy szerinte a következő lépés az lenne, hogy a Güell parkot is eltávolítsák a térképekről.

A YouTube esetében is hasonló változások történtek, bár itt a reklámblokkolók elleni harc áll a középpontban. A platform még 2023 végén kezdett el leszámolni a reklámblokkolókkal, és most tovább szigorít, azokra is lecsap, akik harmadik feles alkalmazások segítségével igyekeznek reklámmentessé tenni a YouTube-ot. Ez főleg mobilon jellemző, például az AdGuard révén, ami egy reklámblokkoló alkalmazás. A felhasználók ezentúl problémákba ütközhetnek a videók betöltésekor, vagy egy hibaüzenet kíséretében abszolút nem láthatják majd a tartalmat. A YouTube az előfizetést javasolja, ha valaki reklámmentesen szeretne videókat nézni.

A Google nem csak a térképalkalmazások és a YouTube terén hajt végre változásokat, hanem a böngészők piacán is újít. A Cloud Next 24 konferencián bejelentették a Chrome böngésző új, fizetős kiadását, a Chrome Enterprise Premiumot, amely a vállalati szektor számára készült. Ez a változat lényegesen biztonságosabb lesz, mint a közhasználatú verziók, és kiterjesztett vállalati kontrollt, adatvédelmet, fenyegetések elleni védelmet, valamint fejlettebb kártevővédelemmel és MI-alapú adathalászat-elleni eszközöket kínál majd. A Chrome Enterprise Premium havi 6 dollárba, azaz körülbelül 2150 forintba fog kerülni felhasználónként, de a cégek továbbra is díjmentesen használhatják a „sima” Chrome Enterprise kiadást.