A magyarok autóválasztása: Benzinesek az élen, az elektromosok lemaradásban

A magyar autóvásárlók továbbra is a belső égésű motoros járműveket részesítik előnyben, főként az árérzékenység miatt. Az elektromos autók népszerűsége növekszik, de a hibrideket már megelőzték az érdeklődésben.

A Használtautó.hu elemzése szerint a magyar autópiacon a belső égésű motorok állnak az élen, aminek elsődleges oka az árakban keresendő. Az elmúlt év során az elektromos autók iránti érdeklődés nőtt, a hirdetésszám és a telefonos érdeklődések alapján már a hibrideket is maguk mögött hagyták.

A portál közel 1 millió hirdetés és több mint 5,5 millió telefonos érdeklődés adatait elemezve állapította meg, hogy a használt autók piacán mely meghajtású járművek iránt mutatkozik a legnagyobb kereslet.

Az elmúlt évben több mint 518 ezer benzines és több mint 400 ezer dízelautó hirdetését tették közzé a Használtautó.hu-n, amelyekre összesen több mint 5 millió telefonos érdeklődés érkezett. Ezzel szemben az elektromos autókra és a hibridekre összesen több mint 58 ezer telefonos érdeklődés mutatkozott, 29 ezer elektromos és körülbelül 24 ezer hibrid hirdetés mellett.

Horváth András, a Használtautó.hu autópiaci szakértője szerint az európai tervek, amelyek a belső égésű motorok kivezetését célozzák, nem állnak összhangban a vásárlói igényekkel. Ennek oka részben a vásárlók pénztárcájának mérete és az árérzékenység. Egy 10 évesnél idősebb elektromos vagy hibrid autó átlagára több mint kétszerese lehet egy hasonló korú benzines vagy dízelautó átlagárának. A 10 évesnél fiatalabb modellek esetében is másfélszeres árkülönbséget tapasztalhatunk.

A legnépszerűbb meghajtású benzines autók esetében a legkeresettebb modellek azok, amelyek a legmegfizethetőbbnek számítanak a piacon. Ez is alátámasztja a vásárlók árérzékenységét.