Tartós torlódás az M0-s autóúton a Hárosi Duna-hídnál

A Hárosi Duna-hídnál az M0-s autóút M1-es autópálya felé vezető oldalán már egy hete csak két sáv járható, ami miatt jelentős torlódás alakult ki. Az Útinform szerint a híd javítási munkálatai április 22-ig tartanak, így a forgalmi helyzet nem várhatóan javul a közeljövőben.

A híd javítási munkálatai miatt a 17-es és a 14-es kilométer közötti szakaszon csökkentették a járható sávok számát háromról kettőre, ami komoly forgalmi fennakadásokat okoz. A 10 kilométeres torlódás már a 5-ös főút csomópontjától kezdődik, és a hétfő délelőtti állapot szerint a kocsisor csak araszol.

A probléma nem csak az M0-s autóúton érzékelhető, hanem Csepelen is, a II. Rákóczi Ferenc úton is jelentős torlódás tapasztalható a csomóponti felhajtás nehézségei miatt.

Az M0-s autóút másik oldalán, az M5-ös autópálya felé vezető irányban, a 6-os főúti csomópontnál szintén csak két sáv használható a fix munkavégzés miatt. Itt is több kilométeres a torlódás a 12-es és a 15-es kilométer között. Az Útinform tájékoztatása alapján az autósoknak mindkét irányban türelemmel kell lenniük a munkálatok befejezéséig.

Egy konkrét adat szerint 2024. április 15-én, hétfőn reggel az M0-áson az M31-es úti csomóponttól az érdi lehajtóig kettő és egynegyed óráig tartott eljutni.

Az M0-s autóút mellett az M7-esen Tárnoknál, az M4-esen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér csomópontjában, valamint az M3-as autópályán is jelentős forgalmi akadályokkal kell számolni a felújítási és javítási munkálatok miatt. Az M7-esen Letenye felé hétfő reggel 3 kilométer volt a torlódás, az M4-esen a repülőtérről Cegléd irányába tartó csomóponti ág lezárása miatt a repteret elhagyva először Budapest felé kell elindulni, majd a bevásárlóközpontnál lévő körforgalmakon át visszafordulni a kívánt irányba. Az M3-as autópályán a főváros közelében, a 10-es és a 14-es km között aszfaltoznak, ami befelé és kifelé irányban is komoly tereléssel jár.

Ezek a fennakadások jelentősen megnehezítik a közlekedést, és sokak szerint az autós közlekedés alternatívájává kellene tenni a közösségi közlekedést, ám a jelenlegi helyzetben ez nem tűnik reális megoldásnak.