Balázs Mercedesének javítása várat magára

Balázs egy 2020-as évjáratú Mercedes CLS 450 4Matic tulajdonosa, amely autó már közel három hónapja áll a szervizben, mert egy alkatrész hiánya miatt nem tudják elvégezni a szükséges javításokat. Az ország több megyéjében január 16-án kiadott narancs riasztás után sok baleset történt az ónos eső miatt, de Balázs szerencsésen hazaért, mivel a környékén korábban felsózták az utakat. A házára szerelt biztonsági kamera rögzítette, hogy autója a felhajtón kanyarodva nekiütközött a kertet határoló kőkerítésnek.

Balázs a Hovány márkakereskedést értesítette a balesetről, ahol három évvel ezelőtt vásárolta az autót, és ahol a szervizelést is végeztetni szokta. A kereskedés munkatársa arra kérte, hogy a sérült fényszórót fedje le, hogy a LED-es rendszer érzékeny elektronikája ne sérüljön. A javítás elvileg egy-két hétig tartana, de a szerviz nem tudja beszerezni a szükséges gyári hűtőtartó konzolt, amelynek értéke nagyjából 45 ezer forint. Balázs ragaszkodik az eredeti alkatrészekhez, mivel ezek fontosak számára a biztonság és a későbbi eladhatóság szempontjából is.

A teljes kárösszeg körülbelül 2,8 millió forint, mivel több alkatrészt is cserélni kell, de a karosszéria váznyúlványai épségben maradtak. Balázs rendelkezik érvényes cascobiztosítással, így a kárrendezés megoldott, de a javítás elhúzódása miatt már két hónapja nem tudja használni az autóját.

Március 22-re Balázs elvesztette a türelmét, mivel az importőr sem tudta megmondani, mikor érkezik meg a hiányzó alkatrész. A Mercedes-Benz Hungária április 2-án küldött levelében azt írta, hogy az eset gyorsított eljárásban van, és a következő kommunikáció dátuma április 17. A márka importőrének küldött levélben a Telex kérdéseket tett fel az alkatrész értékével és beszerzési nehézségeivel kapcsolatban, de választ csak az importőrtől kaptak.

Balázs március 28-án kapott csereautót a Hoványtól, de továbbra is a saját autóját szeretné visszakapni. Vágány Tamás ügyvéd szerint a javító-karbantartó szolgáltatásokról szóban és írásban is megállapodhatnak a felek, de a szerviz felelőssége a gondos eljárásra terjed ki. Nincs olyan magyar jogszabály, amely konkrét határidőt szabna az alkatrészek beszerzésére, és az autógyártók sem kötelezhetők arra, hogy elvárható időn belül biztosítsák az alkatrészeket. Az ügyvéd szerint az EU-s szintű szabályozás jelenthetne megoldást, de rövid távon nem várható ilyen jogi változás.