A Huawei lenyűgöző visszatérése

Egy év alatt több mint kétszeresére növelte éves nyereségét a Huawei, ami a vállalat első európai partnerkonferenciáján derült ki. A Comói-tó partján tartott eseményen a vállalat nemcsak szóban biztosította a résztvevőket erősödő helyzetéről, hanem a számokkal is alátámasztotta állításait.

A Huawei 9,6 százalékos bevételnövekedést ért el, ami dollárban kifejezve közel 100 milliárdos összeget jelent. A nyereség még ennél is impozánsabb mértékben, 144,5 százalékkal nőtt. Ezek az adatok az olaszországi Comói-tó partján hangzottak el.

Az előző évhez képest jelentős javulást mutatnak a számok, hiszen 2022-ben a bevétel csupán 0,9 százalékkal nőtt, míg a profit 69 százalékkal csökkent.

A Huawei több üzletágának teljesítménye is hozzájárult a kedvező eredményekhez. A konzumer üzletág, amely az okostelefonokat, laptopokat és különféle okoskütyüket foglalja magában, 17,3 százalékos éves növekedést mutatott, és az összbevétel 35,7 százalékát adta. A kínai piacon a Huawei ismét a legnépszerűbb telefongyártók közé emelkedett.

Az infokommunikációs technológiák (ICT) üzletága a legnagyobb bevételi forrás, minden 100 forint bevételből 51,4 forint ebből a szegmensből származik. A Huawei ICT területén nem csak Kínában, hanem nemzetközi szinten is erős, a bevétel 47,5 százaléka a távol-keleti ország határain kívülről érkezik. A vállalat Európában is jelentős kutatás-fejlesztési tevékenységet folytat, ahol a több mint 13 ezer munkavállaló közül 3400 kutató dolgozik a 27 kutatás-fejlesztési központban.

A felhős infrastruktúra területén 21,9 százalékos bővülést ért el a Huawei, és a Huawei Cloud már világszerte 30 régióban és 84 elérhetőségi zónában van jelen.

A digitális energia üzletág 3,5 százalékos növekedést mutatott, és a bevétel 7,5 százalékát teszi ki.

Az intelligens autós megoldásokat fejlesztő-értékesítő üzletág 128,1 százalékos növekedést produkált, bár ez a vállalat bevételeinek csak 0,7 százalékát jelenti, ami arra utal, hogy ezen a területen még csak most kezd kibontakozni a potenciál.