Mercedes-Benz EQB 300 4Matic: Támogatott elektromos luxus

A Mercedes-Benz EQB 300 4Matic modellje, amely a kecskeméti gyárban készül, nem csupán egy közepes méretű elektromos SUV, hanem egy olyan jármű, amely állami támogatással akár 4 millió forinttal olcsóbban is elérhető a vásárlók számára.

Az EQB, amely a GLB villamosított változata, különösen tágas belső teret kínál az utasoknak. A második üléssor mozgathatósága és a szinte teljesen sík padlózat révén a lábtér mérete kiemelkedő a kategóriájában. A csomagtartó hosszúsága megfelelő, bár mélységében kevésbé tágas.

A belső tér minősége jelentősen javult az előző modellekhez képest, a műanyagok masszívak és csendesek. A műszerfal két nagy kijelzőből áll, amelyek közül az egyik a vezető előtti információkat, a másik pedig a multimédia és a navigáció adatait jeleníti meg. A kijelzők alapértelmezett mérete 7 col, de felár ellenében 10,2 colosra cserélhető.

Az EQB külső megjelenése is egyértelműen elektromos autóra utal, az elülső panel és a hátsó csíklámpa jellegzetes elemei a Mercedes elektromos járműcsaládjának. A légellenállás csökkentése érdekében a jármű alja teljesen le van burkolva, a lámpák és a tükrök is áramvonalas formát kaptak.

Az EQB fogyasztása és hatótávja kiszámítható, még változatos időjárási körülmények között is. A teszt során a jármű 20 kWh/100 km körüli fogyasztást produkált rossz időben, míg jobb körülmények között ez az érték 17 kWh/100 km-re csökkent. A 66,5 kWh kapacitású akkumulátor gyorsan, akár fél óra alatt is feltölthető, ha megfelelő töltőállomást találunk.

A vezetési élmény semleges, a Mercedes más modelljeihez képest kevésbé izgalmas, de a családos vásárlók számára ideális lehet. A kormányfűtés egyedi kapcsolója és az elektromos ülésállítás hiánya apró érdekességek a modellben. Az EQB 300 4Matic ára, figyelembe véve az elektromos meghajtást és a Mercedes márka minőségét, versenyképesnek tekinthető.

Műszaki adatok:

  • Motor: elektromos, egy elöl egy hátul
  • Teljesítmény: 228 Le
  • Max. sebesség: 160 km/ó
  • Max. nyomaték: 390 Nm
  • Gyorsulás (0-100 km/h): 8 mp
  • Akku mérete: 66,5 kWh
  • Tesztfogyasztás: 15-20 kWh/100 km