Az új Alfa Romeo Milano gyártása politikai vitát váltott ki

Az Alfa Romeo első elektromos autójának, a Milanónak a bemutatása óta komoly viták bontakoztak ki Olaszországban, mivel a járművet nem ott, hanem Lengyelországban fogják gyártani.

Alig egy napja mutatkozott be az Alfa Romeo első elektromos autója, a Milano, és már jelentős visszhangot váltott ki. A kompakt SUV a Stellantis csoport egy olyan platformjára épül, amelyet más modellek, például a Peugeot 2008 vagy a Fiat 600 is megosztanak. A Milano 400 kilométeres hatótávval és 156 lóerős elektromos motorral rendelkezik.

A modell gyártásának helyszíne, Lengyelország, politikai kérdéssé vált Olaszországban. Az olasz kormány egyik képviselője szerint egy Milano nevű autót nem lehetne Olaszországon kívül gyártani, mivel ez a vásárlók megtévesztésének minősülne. Adolfo Urso miniszter egy 2003-as törvényre hivatkozva Torinóban fejtette ki álláspontját.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója azonban rámutatott, hogy ha az Alfa Romeo kis SUV-ját Olaszországban gyártanák, az mintegy 10 000 euróval, közel 4 millió forinttal magasabb árat eredményezne, ami a tervezett 30 ezer eurós, körülbelül 11,7 millió forintos kezdő árat nem tenne tarthatóvá.

A Stellantis bejelentette, hogy több mint 5 milliárd eurót fog befektetni Olaszországban, amely egy nagy akkumulátorgyár építését és 15 új modell gyártását foglalja magában helyi gyárakban. Ezen felül meghosszabbították az új Fiat Panda, vagy Pandina gyártását a Pomigliano d’Arco üzemben 2030-ig, három évvel tovább, mint eredetileg tervezték.

A Milano elektromos modell a tervek szerint 2024 végére már 28 országban lesz elérhető, és 2025-ben további piacokon is megjelenik.