A magyarok jelszóhasználati szokásai

Az OTP Mobil felmérése rávilágított, hogy a magyarok nem változtatják meg elégszer jelszavaikat, ami növeli az adatbiztonsági kockázatokat.

A magyar lakosság háromnegyede tisztában van azzal, hogy időről időre meg kellene változtatniuk az online felületeken használt jelszavaikat, azonban egyharmaduk mégsem hajtja végre ezt a biztonsági intézkedést. Az internetes vásárlók ötöde pedig még ennél is kockázatosabb magatartást tanúsít, ugyanis minden felületen ugyanazt a belépési azonosítót használja, ami kiemelten teszi őket kiszolgáltatottá a kiberbűnözőkkel szemben.

A Médiaunió Alapítvány adatai szerint a magyar felhasználók több mint húsz százaléka már áldozatul esett online csalásoknak. A kiberbűnözők egyre ügyesebben és kreatívabban csapják be az áldozataikat, ami azt jelenti, hogy még a tapasztalt internetezők is könnyen megtéveszthetők.

Szabó Gergő, az OTP Mobil Marketing és Simple termékfejlesztési vezetője szerint aggasztóan magas azoknak az aránya, akik nem veszik kellően komolyan az online térben leselkedő veszélyeket. Szabó hangsúlyozza, hogy az online biztonság ugyanolyan fontos, mint az offline óvintézkedések, például az autóban való biztonsági öv használata. Javasolja, hogy a jelszavak legalább 12 karakter hosszúak legyenek, tartalmazzanak szóközöket vagy alsó vonásokat, és cseréljünk ki betűket speciális karakterekre a még nagyobb biztonság érdekében.

A felmérés továbbá feltárta, hogy a lakosság fele számára fontos az erős jelszó használata. Csak minden tizedik ember használ olyan jelszót, amely könnyen megjegyezhető vagy kikövetkeztethető. A többség igyekszik biztonságosabb jelszót választani, például azzal, hogy nagybetűket vagy számokat is beépítenek a belépési azonosítójukba.