A Rolls-Royce új mérföldkőhöz érkezett a repülőgép-hajtóművek fejlesztésében

A Rolls-Royce bejelentette, hogy megkezdte a Pearl 10X nevű hajtómű tesztelését, amelyet egy Boeing 747-es repülőgépen végeznek, és amely a Dassault legújabb üzleti repülőgépében, a Falcon 10X-ben debütálhat.

A Rolls-Royce nem csupán luxusautóiról ismert, hanem repülőgép-hajtóművek terén is jelentős szereplő. Az új Pearl 10X hajtómű a vállalat eddigi legerősebb terméke az üzleti repülőgépek piacán. A tesztelési folyamatot egy Boeing 747-es repülőgéppel kezdték meg.

A vállalat szerint a Pearl 10X már sikeresen repült a tesztrepülőgépen, és a jövőben további teszteket fognak végezni. A tesztelési szakasz befejeztével a hajtóművet a Dassault Falcon 10X üzleti repülőgép fogja megkapni.

A következő hónapokban a pilóták és a mérnökök alaposan tesztelik majd a hajtóművet, figyelemmel kísérve annak teljesítményét különböző sebességeknél és magasságoknál.

Philipp Zeller, a Dassault Aviation alelnöke szerint a Pearl 10X minden eddigi teszten jól teljesített, és optimistán várják a következő három hónap eredményeit.

A Rolls-Royce hagyományosan egy Boeing 747-es repülőgépen teszteli hajtóműveit, de ez a teszt különleges lesz, mivel öt hajtómű fog egyszerre működni a gépen. A tesztrepülések során a szakemberek naponta átlagosan 20 GB adatot gyűjtenek, amelyből elemzik a Pearl 10X viselkedését a levegőben.

A japán Okinawai Tudományos és Technológiai Intézet (Okinawa Institute of Science and Technology, OIST) tudósai által fejlesztett újfajta anyag, amely külső energiaforrás nélkül képes a lebegésre, új lehetőségeket nyithat meg a repülés és a repülőgép-hajtóművek terén is. A szupravezető vagy diamágneses anyagokból készült eszközökön alapuló technológia már ismert a mágnesvasutaknál, és a kutatók által kifejlesztett új anyag, amely grafitból készült és szilícium-dioxiddal van bevonva, csökkentheti az energiaveszteséget, lehetővé téve a vákuumban történő lebegést. Ez az innováció potenciálisan hozzájárulhat a repülőgép-hajtóművek fejlesztéséhez is, például a súrlódásmentes platformok vagy fejlett érzékelők kifejlesztésével, amelyek javíthatják a repülőgépek teljesítményét és pontosságát.