Nike: Az olimpia lehet a megváltás

Az amerikai sportszergyártó, a Nike a párizsi olimpián bemutatásra kerülő csúcskategóriás cipőitől várja az eladások fellendülését, amelyek a visszaeső számok ellenére is reflektorfénybe kerülhetnek.

A vállalat csütörtökön mutatta be az általa szponzorált csapatok olimpiai felszereléseit, amelyek között szerepelnek olyan neves sportolók, mint a kenyai maratonfutó, Eliud Kipchoge és a brit sprinter, Dina Asher-Smith. A Nike az idei nyári párizsi olimpiai játékokat új lehetőségként látja arra, hogy a világ figyelmét csúcstermékeire, mint például az Alphafly 3 maratoni cipőre irányítsa.

A Reuters által közölt információk szerint a Nike csúcskategóriás cipői, bár korlátozott közönséget céloznak meg, a vállalat elsődleges célja, hogy növelje a belépő szintű és középkategóriás futócipők értékesítését.

Matt Nurse, a Nike sportinnovációs laborjának alelnöke szerint a verseny fokozódik, és a vállalatnak oda kell figyelnie a fogyasztók véleményére és reakcióira. Hozzátette, hogy a verseny pozitív hatással van a Nike-ra, annak ellenére, hogy olyan márkák, mint az On Running, a Hoka és a Lululemon jelentős piaci részesedést csippentenek el tőlük.

Tom Nikic, a Wedbush elemzője úgy véli, hogy bár az utóbbi időben nem volt sok izgalmas termékinnováció, ha az olimpikonok Nike-felszerelésben döntenek rekordokat, az több vásárlót vonzhat a márkához.