Az új, minden korábbinál erősebb Audi S3 bemutatkozik

Az Audi frissítette a sportos A3-as sorozatát, és piacra dobta az új S3-at, amely mostantól még erősebb, a Golf R legújabb hajtásláncával. A modernizált modell alig több mint 4,7 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h sebességre.

Az Audi 2020-ban mutatta be az A3 negyedik generációját és annak sportos változatát, az S3-at. A frissített változat továbbra is ötajtós és szedán kivitelben érhető el. A 2 literes, 4 hengeres turbós benzinmotor teljesítménye korábbi 310 lóerőről és 400 Nm nyomatékról 333 lóerőre és 420 Nm-re nőtt.

Az új S3 a tavaly debütált Golf R 333 Limited Edition modelljének hajtásláncát használja, és egy optimalizált hétfokozatú S tronic automata váltóval szerelték fel. Az autó 0-100 km/h gyorsulási ideje 4,8 másodpercről 4,7 másodpercre csökkent, míg a végsebesség továbbra is 250 km/h-ra van korlátozva.

A frissített S3 külső megjelenését is átdolgozták: új hűtőrácsot, modernizált lökhárítót, fényszórókat és hátsó lámpákat kapott. Az Akrapovič sportkipufogó rendszeren keresztül hallatja hangját, míg a vezetési élményt tovább fokozza az átdolgozott sportfutómű és a finomhangolt menetstabilizátor.

Az új S3 erősebb fékrendszert és nyomatékosztót is kapott, a németországi alapára pedig 19 százalékos helyi adót tartalmazva 55 600 euró (21,7 millió forint). Azok számára, akik még komolyabb teljesítményre vágynak, továbbra is rendelkezésre áll az RS3, amely egy 400-407 lóerős, 2,5 literes, 5 hengeres motorral szerelt, és 3,8 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni, végsebessége pedig 250-300 km/h között mozog.

A prémium autógyártók közötti versenyben az Audi mellett a Mercedes is fontos szereplő, amely a legendás G-Klasse első tisztán elektromos kivitelét fogja bemutatni Kínában, az Auto China 2024 rendezvényen április 24-én. A Mercedes EQG néven ismert prototípus most "G 580 with EQ Technology" néven kerül majd a piacra, bár a részletes specifikációk még nem ismertek. A Mercedes a G-Klasse aktuális, 2018-ban debütált kiviteleit is frissítette, amelyek közül az AMG G 63-as csúcsmodell egy lágyhibrid technikával kiegészített 585 lóerős 4 literes biturbó V8-as benzinmotort kapott.