E-autós vívmány: 1000 km-es hatótávolság már karnyújtásnyira van

A Nio új szuperakkumulátorában a gyártó teljesen új technológiát alkalmazott: a kínai cég energiatároló rendszere már a szilárdtest-akkumulátor technológián alapul. Ezzel az áramforrással ET7 elektromos autónak több mint 1000 kilométeres hatótávolságra lehet képes.

A Nio megkezdte a titokzatos szuperakkumulátorának gyártását. Sajtóértesülések szerint Kínában már elstartolt az új energiatároló rendszer sorozatgyártása, amely várhatóan több mint 1000 kilométeres hatótávolságot biztosít majd.

Az akkumulátor hatalmas, 150 kWh-s tárolókapacitással rendelkezik. Összehasonlításképpen: a Mercedes EQS, az elektromos S-osztály modelleket 108 kWh-s akkumulátorral szerelték fel - ez az egyik legnagyobb kapacitású rendszer a piacon eddig.

A Nio által használt akkumulátor-technológia, amelyet először építenek sorozatgyártásban, igazi szemet gyönyörködtető találmány: félszilárd állapotú akkumulátorcellákról van szó. Egyaránt hasznosítják a hagyományos lítium-ion technológiát és a szilárdtest-akkumulátorok ígéretes technológiáját.

A félig szilárdtest-elemek így működnek: a szeparátor egyik oldalán, amelyen az elektronok áthaladnak, szilárd elektrolit, a másikon pedig folyékony elektrolit található - mint a hagyományos lítium-ion akkumulátorokban. Régebbi jelentések szerint a cellák katódja nikkelből, anódja pedig Si/C kompozitból készült.

Az első autó, amelyet ezzel szerelnek fel, a Nio ET7 luxusszalon lesz. Az egység tömegére, a töltési teljesítményére, a töltési időre és az élettartamára vonatkozó részletek még nem ismertek. Árat azonban már említettek: Qin Lihong cégvezető szerint a 150 kWh kapacitású sima akkumulátor annyiba fog kerülni, mint a középkategóriás Nio ET5. Ez jelenleg 298 000 jüan, ami 38 000 eurónak (14,85 millió Ft) felel meg. Egy Mercedes EQS-hez való akkumulátor jelenleg 29 257 euróba (11,44 millió Ft) kerül cserealkatrészként, közel 10 000 euróval (3,91 millió Ft) kevesebbe.

Ha a Nio ET7 valóban 1000 kilométert tud megtenni az új akkumulátorral, akkor ez 100 kilométerenként 15 kWh, ami igen előnyös fogyasztásnak felel meg. Összehasonlításképpen: a Mercedes EQS 15,7 és 19,8 kWh között fogyaszt 100 kilométerenként kombináltan.

A Nio vezérkara mindazonáltal úgy tűnik, teljesen győződött új akkumulátorainak költséghatékonyságáról, amelyek cellái a WeLion beszállítótól származnak. A kínai autógyártó összesen 14 új modellt, köztük kilenc SUV-ot akar felszerelni a nagy teljesítményű rendszerrel. Ebbe beletartoznak a még nem gyártott modellek is.

A már legyártott és megvásárolt autók felújítására is van lehetőség: "Az akkumulátor nemcsak az ET7-essel, hanem az összes modellünkkel kompatibilis, még a legelső, öt évvel ezelőtti járművekkel is" - mondta az Auto Bildnek a Nio egyik munkatársa.

Az első 150 kWh kapacitású akkumulátort nemrég szerelték be egy ET7-es modellbe Kínában. Ez azt jelenti, hogy az első járművek szállítása valószínűleg már folyamatban van.

Azt még nem tudni, hogy a csodaakkumulátorból érkezik-e Európába, és ha igen, mikor. A Nio szóvivője szerint az új technológiát egyelőre csak Kínába szánják.