Az Audi S3 megújulása

Az Audi S3 modellje technikai és külső megújuláson esett át, amely még inkább vonzóvá teszi a márka rajongói számára. A változások között szerepel egy erősebb motor, valamint a dizájn frissítése, amelyet Cesar Muntada irányított.

Az Audi S3 modellje életének második felébe lépve számos újításon ment keresztül, mind külső, mind technikai téren. A négyhengeres, 333 lóerős motor hangja már önmagában is felhívja a figyelmet, de a jármű dizájnjában is történtek változások. Cesar Muntada, a Design Light Experience vezetője egyedi, állítható nappali menetfényeket alkalmazott, amelyek négy különböző fényjelzést tesznek lehetővé, így a sofőr hangulatának megfelelően választhat közülük.

Az új fénykombinációk mellett a motor teljesítménye is növekedett, a kétliteres négyhengeres egység most 333 lóerőt, azaz 245 kW-t produkál, amit már a "Golf R 20 Jahre Edition" modellből is ismerhetünk. Az S3 végsebessége eléri a 250 km/órát, és a 0-ról 100 km/órára való gyorsulás ideje 4,7 másodpercre csökkent.

A megjelenés terén az S3 továbbra is visszafogott maradt. A hatszögletű hűtőrács most laposabb és szélesebb, az új első spoiler és az L-alakú formák, amelyeket először az Audi A8 facelift-jén láthattunk, tovább finomítják a dizájnt. A hátsó részen új, kétrészes diffúzor és hátsó lámpák, valamint az Akrapovic titán kipufogócsövei kaptak helyet, amelyek azonban feláras opcióként érhetők el.

A belső térben a változások kevésbé látványosak, de azért észrevehetőek. A két képernyő továbbra is dominálja a műszerfalat, az S modellre jellemző sötétebb színvilág mellett ezüstszínű dizájnelemek, mint a dupla varrás vagy az S logók, teszik elegánssá a belteret. A lapos kormánykeréken új krómozott váltótárcsák és szürke gombok találhatók. A sportülések integrált fejtámlákkal és nagyobb oldaltámaszokkal biztosítják a biztonságos oldaltartást, és a dekoratív betétek, mint a mikroszálas vagy karbon, alumínium borítások, szintén rendelhetők.

A jármű teljesítményének növekedésével összhangban a fékrendszert is fejlesztették, így a nagyobb féktárcsák és az új dupla dugattyús féknyergek gondoskodnak a megfelelő lassításról. A szériafelszereltség részét képező 18 colos kerekek mellett, opcióként 19 colos abroncsok is rendelhetők, amelyek még sportosabb megjelenést kölcsönöznek az S3-nak.