A banki AI-asszisztensek népszerűsége növekszik
Több mint 42 millió ügyfél használta a Bank of America virtuális pénzügyi asszisztensét, Ericát, több mint 2 milliárd alkalommal a 2018-as indulás óta. Az Erica nevű asszisztens segítséget nyújt a felhasználóknak a pénzátutalásokban, a számlafizetésekben és más mobilbanki műveletekben.
Az AI-asszisztens nem csak a szokásos banki műveletekben nyújt segítséget, hanem a Bank of America Merrill Lynch üzletágában is támogatást biztosít az ügyfeleknek a kereskedési tranzakciók lebonyolításában és a befektetések teljesítményének nyomon követésében.
A mesterséges intelligencia alkalmazása a pénzügyi szektorban nem korlátozódik csupán a nemzetközi piacokra. Hazai bankok is kínálnak hasonló megoldásokat, mint például a K&H Bank Kate nevű AI-alapú asszisztense, amely képes a felhasználók hangalapú utasításaira reagálni és akár átutalást is indítani.