Ritka V16-os motoros BMW prototípus került napvilágra

Egy eddig rejtett V16-os motorral szerelt BMW 7-es sorozatú prototípus került elő, amely egykor a bajor autógyártó kísérleti járműve volt.

A BMW raktárából előkerült egy különleges 7-es sorozatú modell, amely egy 1990-ben készült fejlesztési prototípus, és egy V16-os motorral van felszerelve. Ez a ritka jármű az E38-as széria előfutáraként szolgált, és az E32-es és E38-as modellek jellemzőit ötvözi. A prototípus 6,6 literes V12-es szívó benzinmotorja 348 lóerőt szabadít a hátsó kerekekre egy ötfokozatú automata váltón keresztül.

A jelenlegi 7-es BMW modellek Európában legfeljebb 3 literes soros 6 hengeres turbómotorral érhetők el, míg az Egyesült Államokban a 544 lovas biturbó V8-as 760i csúcsmodellt forgalmazzák. Az előző generációs M760Li modell 6,6 literes biturbó V12-es motorral rendelkezett, amely eleinte 610, később 585 lóerős teljesítményt nyújtott.

A BMW korábban már kísérletezett V16-os motorokkal, amelyek közül az egyik a 1987-ben bemutatott E32-es sorozatú 767iL Goldfish modellben található meg. Ez a prototípus még erősebb volt, 408 lóerős teljesítményt produkált, de annyira melegedett, hogy a hátsó kerekek felett külön légbeömlőket kellett elhelyezni.

A most előkerült V16-os BMW 750iL prototípusa azonban egy korábbi időszak tanúja, amikor még a V12-es és V8-as motorok domináltak a luxusautók piacán. Az akkori csúcsmodell, a 750i 5 literes V12-es motorja 300 lóerőt tudott.