A legkisebb Lexus a legizgalmasabb: 305 lóerővel támad a spéci LBX

A GR Toyoták igen potens hajtásláncával szerelt sportos crossover hamarosan sorozatgyártásba kerülhet.

A közelmúltban részletes tesztben számoltunk be a valaha készült legkisebb Lexusról, az Audi Q2 és a Volvo EX30 méretkategóriájában támadó, alig 4,19 méter hosszú LBX-ről. Magyarországon 12,3-17,9 millió forintba kerülő legújabb Lexusról sok minden elmondható, de az nem, hogy túl sportos lenne. Az év elején azonban feltűnt egy izgalmasnak tűnő új változat, az LBX Morizo RR Concept.

Az Akio Toyoda hathatós segítségével kifejlesztett újdonság első körben még csak prototípusként mutatkozott be, de a legfrissebb híradások szerint jó esély van arra, hogy végül sorozatgyártásba kerül. Az LBX Morizo RR Concept a 1,5 literes 3 hengeres szívó benzinmotorra épülő 136 lovas és 185 Nm-es hibrid hajtáslánc helyett a megújult GR Yaris erősebb turbós technikáját kapta meg.

A 1,6 literes 3 hengeres turbómotor, mely a japán piacos felfrissített GR Yarisból és a nálunk nem kapható GR Corollából is ismerős lehet, 305 lóerőt és 400 Nm-es nyomatékcsúcsot produkál. Az európai GR Yaris 261-ről 280 lóerőre, illetve 360-ról 380 Nm-re erősödött, és már automata váltóval is elérhető.

Az LBX Morizo RR Concept nyolcfokozatú automata váltót, állítható összkerékhajtást, első-hátsó sperrdiffit és erősebb fékrendszert kapott, valamint a morcosabb külső design is megkülönbözteti. A 19 colos könnyűfém-felnik mögött elöl 18, hátul 16 colos féktárcsák dolgoznak, és a karosszéria 2 centiméteres szélesítése, illetve 1 centiméteres ültetése is figyelemre méltó.

A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, de a 261 lovas kifutó Yaris 5,5 másodperces 0-100-as szintidővel és 230 km/h végsebességgel rendelkezik, így a gyárilag tuningolt LBX hasonló teljesítményre lehet képes. Amennyiben a sportos LBX piacra kerül, ára várhatóan 20 millió forint felett alakul majd.